13/10/13 Dag 8 Houston Texas

13 oktober 2013 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Het was een kort nachtje. Om 6 uur wakker en pijn in mijn rug van het bed. Gelukkig heeft Theo goed geslapen. Hij moet immers continu rijden. Of in zijn geval "mag " want hij doet het graag. Gisteravond zijn we gaan eten bij Steamboat Bill's gefrituurde vis dus. En een grote eetschuur. Nee vandaag gaan we Texas in dus dat wordt steaks. Het is zondag. Vandaag is de marathon in Eindhoven. En een vriend SMSte me dat alle parken weer open zijn dus dat is erg goed nieuws. Heb hier nog geen krant gelezen en geen tv gezien dus moest ik het goede nieuws uit Nederland horen Het is zondag dus het zal zo wel rustig zijn op de weg als iedereen hier in de kerk zit. Om half 10 verlaten we Charles op weg naar Nederland. Een klein plaatsje bij Houston. Alleen uitgekozen vanwege de naam. Maar er is een windmolen museum. Daar gaan we niet naartoe. De klompen en tulpen, en elk stereotype van wat buitenlanders over Nederland weten, vliegen je om de oren. Volgens de LP  Voor petazzi met skreuwsaus ( stampot met uiensaus) hoef je hier niet te zijn.

Er is gewaarschuwd voor overstromingen in Texas. Plotselinge langdurige en hevige buien. Dat wordt spannend. Het zonnetje komt dan ook niet tevoorschijn. Van Nederland rijden we richting Houston voor de volgende space ervaring. Maar eerst ....... Eten.  Bij Baytown vinden we een Mexicaans restaurant van de snelweg weg. Ik scoor mijn eerste margarita met kokos en taco. Zie foto wauw. Heerlijk. Theo vindt de chiliconcarne natuurlijk te flauw. Maar aan zijn gevoel voor 'goed gepeperd' kan de beste Mexicaan nog een  puntje zuigen.
We rijden naar Houston om te checken of de shut down nog effect heeft op het spacecentrum. Maar Houston has NO problem dus zoeken we een hotelletje, wat bier en schnaps ( het is ten slotte zondag) en gaan ons maar binnenskamers vermaken. Het regent al de hele tijd. Maar warme regen is niet zo erg. En binnen is het ook gezellig. Haha. Dus morgen weer een space avontuur!  De parken zijn in tegenstelling tot de berichten wel nog dicht. Alleen Gran Canyon is open. Dus heeft manlief geluk. Pas maar op MIXX dat worden een hoop technische discussies als hij terug is. Ik denk dat ik alleen maar virtual reality ga doen. Ik weet het nu wel. Voor mij kunnen ze met al die technische info naar de maan ;)