13-11-2014 dag 22 donderdag

13 november 2014 - Port Douglas, Australië

We zijn laat vandaag,half negen.
Boodschappen doen, we vinden een vers brood. Dus gaan we ontbijten. We vinden een plek in een park buiten de stad.
Ik ken geen enkel ander land dat zo met zijn veteranen omgaat als hier.
En ik ontkom er ook niet aan. Er is hier een veldhospitaal geweest in de tweede wereld oorlog. ( vandaar het park). Gedenkplaten en stenen overal. Zelfs mensen die gediend hebben en nu  overlijden krijgen een gedenkplaatje. Als ik dan bedenk hoe Nederland de  KNIL veteranen heeft behandeld en nog doet....waardeloos!
Maar goed. Ik maak een paar foto's van de verpleegsters. Toen verpleegsters nog echt verpleegsters waren. En gewoon kundig, niks kwaliteitseisen, gewoon aanpakken!
We stoppen even in mt Molloy. En dan naar Mosman Gorge. We lopen wat rond en vinden een altaar van aboriginals. Spannend!  We lopen wat verder en weer een altaar. Deze keer met kampvuur. Er zitten twee vrouwen bij te eten. Of we weer willen gaan want hier komen alleen mensen die een Tour geboekt hebben. Haha En wij denken dat we ontdekkingen doen in deze tijd. Maar wel een Tour uitgespaard en toch de foto's.
Theo vindt nog een mooie tweekleurige "steen". Blijkt het oor van een koffiekopje te zijn.
We gaan nog even naar het strand. We zijn de enige. Het water is warm. Er is vast ,in de buurt van Indonesië of zo , een vulkaanuitbarsting geweest want het strand ligt bezaaid met puimsteen. Ik neem wat mee voor eigen gebruik. Haha.
Ook gaan we naar een echte toeristenattractie. Een hele grote vis wordt om 17 uur gevoerd in de haven. Een " groper" een tandbaars 2 1/2 meter lang en 300 kg zou hij wegen. Er wordt een lokkertje het water gegooid, maar George, zo heet hij, zat achter de vrouwtjes aan op open zee en was dus in geen velden of wegen te bekennen. Haha.
We hebben een hutje in Port Douglas. Met eigen keuken dus gaan we gezellig kokkerellen. Jahaaaa we koken wat af deze vakantie. Maar het smaakt goed. En de deal is ... Ik doe de was en de afwas en het snijwerk. Theo doet de culinaire kant van de zaak. Dus dat wordt zweten!!!  Maar het is erg lekker. En dan nog een wijntje en lekker lezen.

1. Trees Peeters:
    13 november 2014
    elke dag kijken of je weer wat geschreven hebt en ja je houd het nog goed vol.leuke verhalen genieten maar groet trees