14-11-2014 dag 23 vrijdag

14 november 2014 - Flying Fish Point, Australië

Om 6 uur naar het strand gelopen. Helemaal alleen, een heel strand voor mezelf en de zon op zien komen. Je waant je Robinson! Heerlijk gewandeld.
Ontbijtje bij de hut, inpakken en wegwezen. Het is erg vol hier op de Camping, met toeristen en werklui. Het valt me op dat er weinig dieren zijn, vergeleken met de outback. Je hoort wel vanalles maar waarschijnlijk zijn ze meer mensenschuw. Of ze zitten in de stad waar ze gevoerd worden. Volgens Theo zijn er zelfs geen vliegen te bekennen!
De suikerriet oogst is in volle gang.Er rijden hier allemaal kleine treintjes door de velden met een paar karretjes vol riet erachter. Ze hebben er een heel spoor voor aangelegd. En we pikken een stengel, even proeven. Hmmm. Suikerwater opzuigen. Ik vond het wel wat, en maak mezelf wijs dat dit gezond snoepen is. Ik zie er op de foto's toch al hetzelfde uit als ons mam dus aan die extra kilootjes denk ik wel weer als we thuis zijn. En ik pik er nog een. Haha.
We rijden richting Cairns. Tussen het regenwoud en de zee door.
Het is druk verkeer. De ene na de andere touringbus komt ons tegemoet. Naar Daintree denk ik. Daar kun je bunjee jumpen en krokodillen gevoerd zien worden. Maar "been there done that "zoals ze zeggen. Hebben we al ooit gedaan dus niet meer herhalen.
Alleen duiken  op de Great Barier Reef en Fraser Island willen we dubbelen. Fraser Island is de vorige keer( 20 jaar geleden )wegens een orkaan ( Andrew) en springvloed wat fout gelopen.
Om 10 uur besluiten we in Kurunda koffie te drinken. We gaan er naar toe met de Skyrail. Een gondeltjeslift over het regenwoud. Geweldig mooi. Via de Barron Waterval door de lucht, over de toppen van honderden verschillende bomen, en nog meer verschillende kleuren groen.Wat een belevenis is dat zeg , je vraagt je continu af wat daar beneden allemaal krioelt en sluipt en sliddert. Mooie vergezichten en........ eindelijk een Gorge!!

In Kurunda is het een drukte van belang. Ik mag de didgeridoospeler even filmen en de koffie smaakt uitstekend. De vlindertuin slaan we, met het oog op mijn fobie, maar over. Drie uur later zijn we weer terug bij de auto. Nog een beetje wezenloos, van al dat natuurschoon, hebben we geen zin in de drukte van Cairns.  Die stad slaan we dus over en zetten koers naar Innisfail.
We hebben de tijd dus gaan we nog wat sightseeing doen bij Josephine Falls. Het is een stief kwartierke lopen maar dan heb je ook wat !  Een wandeling nu ónder het bladerdak van het bos door naar een mooie rots met een waterval.
Intussen is het al laat geworden met al die avonturen en ik vind in een gids een motel dat" flying fish point" heet. Het staat onder de kop Innisfail dus daar gaan we naar toe. Adres ingegeven maar plotseling zitten we tussen de bananenvelden bij een boer op het erf.Zijn we de kortste weg aan het doen  5 km off road rijden. Maar uiteindelijk komen we toch terecht bij een camping. En gelukkig is de zwarte doos van de "Carbonsystem" blijven hangen! We krijgen de mooiste Cabin tot nu toe. Heerlijk aan zee en rustig. ( tot zojuist de jeugddisco in de straat begint) Vanavond lekkere garnalen met knoflook op het menu. En droge wijn van mango gemaakt. Goh wat boffen we weer.!  Nu nog een Casuaris tegenkomen ........ die lopen hier schijnbaar in het wild. Maar de ervaring leert ons dat als er borden staan langs de weg die dieren in geen velden of wegen te bekennen zijn! Als ze er niet zijn die borden dan stikt het er van.