2-12-14 dag 41 dinsdag

2 december 2014 - Wangaratta, Australië

Vandaag gaan we naar The Rock. Nee, niet Ayers Rock maar een dorpje van 800 mensen. Waar een rots over hangt
We komen er door als we richting Albury rijden. Het is een aboriginal heilige rots. En je kunt er turquoise papegaaien vinden.
Maar helaas, als we aankomen is het een 6 km lange klim die 6 uur duurt.
Ik heb een klein stukje gedaan maar ben weer omgedraaid. Het is 28 graden en ik wil hier geen zonnesteek oplopen. Dus we ontbijten maar onderaan de kei en gaan weer verder.
We rijden door de Murray valei. En gaan maar weer eens naar een winery. Bij de wijnkelders kun je aankloppen voor een fles. Aangezien ik de vorige cadeautjes voor Wendy al zelf heb opgedronken moet ik weer een nieuwe kopen. En hier zitten de wijnkelders op een hoopje. Elke paar honderd meter staat wel een bordje met een andere winery naam.
Om 13 uur komen we bij ons motel in Wangaratta aan. Ons laatste motel want morgen zijn we bij Tony en Wendy. Nog even van de zon genieten aan het zwembad. Bloody hot 32 graden.
Maar lang hou ik dat niet vol. Heb nu eenmaal geen zit kont dus , terwijl Theo zijn boek uitleest, ga ik even de stad verkennen. Mooi oud stadje. Helemaal gerenoveerd dat wel. Na een uurtje heb ik het gezien.
Het is de een na laatste dag. De blues van ' het is uit met de pret' hakt er in. De adventure mood is er een beetje uit, het was ook allemaal zo mooi en zo fijn! Nog een dagje in Melbourne. Nog een dagje alles er uitpersen wat er in zit! Vanavond nog een keer een lekkere T-bone !
En van die fles wijn afblijven vanavond, Helma!