11-11-2014 dag 20 dinsdag

11 november 2014 - Georgetown, Australië

Alweer half om deze vakantie. Maar ook nog een keer zoveel te gaan.
Gisteren een prachtige zonsondergang gehad, aan de zee. Mangrove erbij en heerlijk diner.
Super! De walibi's springen rond ons hutje en die gekke "reigers" paraderen gewoon over straat. Alsof je in een dierentuin leeft. We vergeten even de spinnetjes, slangen, kikkers, krokodillen etc.
Maar zee arenden en de kleinere soort zijn er in overvloed. Na de ochtendwandeling om 6 uur. En het ontbijt gaan we richting Georgetown.
In Normanton is de grootste zoutwaterkrokodil ooit gevangen. 8,75 m lang. En natuurlijk is dat de blikvanger van de stad. Verder maken ze echt van ALLES een attractie. Tot de ijzeren putdeksels ( gemaakt in 1850) aan toe. Tja het is antiek hier.
Je hoeft maar een Cafe paars te verven en tsjakka! Het kan in de folder als de purple pub. Haha. Mafkezen met humor!
Maar de nog mafferen maken er ook nog foto's van.
We gaan in Croydon koffie drinken. En boodschappen doen. Haha grappig: Theo vanmorgen een mango gepikt op de camping toen ik de sleutel terugbracht. Nu in een piepkleine supermarkt in Croydon. Vraagt die mevrouw achter de kassa of we wat mango's willen. Ze stopt er zo 6 in de tas. Ze zijn gratis!  Haha.
Onder het genot van een cappuccino "to go" en onze nieuwe cd van de  FooFighters rijden we verder.
Langzaam maar zeker komen we in bebost gebied. Uit de zandvlakte, dor grasland ineens in frisgroene bossen.
Mooi gezicht blauwe lucht, rode aarde, groene en gele bomen en witte weg.
Onderweg komen we bij een oude schoorsteen van een mijn en daar komen we ( jawel Kees) de zwarte kaketoe tegen. In elk geval dat denk ik. Oranje staartveren en een kuif.
We zijn er nog ooit een hele vakantie naar op zoek geweest en nu zitten er acht op een kluitje in de boom.
In Georgetown gaan we in het hotel boeken. Nou ja. Groot woord. Het is de enige plek. Kamer met bed. De wc en bad op de gang. Maar we doen het ervoor.  Even naar Ted's mineralen verzameling kijken. De grootste verzameling in Australië. In elk geval de meest complete. Prachtige stenen, daar zal ik nooit aan tippen met mijn Keien thuis.
We krijgen nog een boek mee van de dame van de toeristeninfo. Het is gratis weggeefdag vandaag.
Eindelijk zijn we een keer vroeg in een stadje zodat we iets kunnen doen. En dan is er niks te doen! De rivier staat droog, en het is warm.
Maar het is wel bier o'clock. Dan maar met de plaatselijke bevolking een pilsje pakken.
En daarna een maaltje aan de bar. Het wordt weer een vroegertje vanavond.