10-11-2014 dag19 maandag

10 november 2014 - Karumba, Australië

Ons besluit staat vast: geen Mount Isa. Dan hebben we nog iets om voor terug te komen met Arno en Bernie.
We gaan naar Karumba vandaag. Mt Isa is 150 km weg en dan moeten we over dezelfde weg terug. Dat schiet niet op. Karumba it is. Ook omdat we nu weer toe zijn aan een zee.
Om negen uur , na de koffie en de boodschappen zijn we weg.
We zien een adelaar of arend langs de weg ontbijten. Mooie vogels zijn dat.
We krijgen zelf ook zin in een boterham en dus de eerste stop van de dag.
De tweede stop om half 12 is bij Burkes&Willis Roadhouse. Want een groot bord geeft aan dat de komende 200 km niets meer te krijgen valt.
Niet dat we daarmee zitten want we hebben onze lunch in de koeltas en kunnen deze zelf klaarmaken. Maar tanken is wel verstandig als de meter bijna op leeg staat.
Om 13  uur maakt Theo een heerlijke lunch klaar in de wildernis. Uitgebreid getafeld aan een met vogelpoep bezaaide tafel. (Gelukkig is dat zo opgedroogd en af te vegen bij 40 graden haha) Het smaakte er niet minder om! Tja het is behelpen maar super lekker!
Om 15 uur arriveren we in Karumba. Aan de noordkust. Eindelijk een zonsondergang! Haha
Je kunt hier in de regentijd niet komen want dan staan de wegen onderwater. ( wetlands). Maar gelukkig voor ons is het al 4 jaar droogte. Veel boeren moesten het vee verkopen.
Het is echt te gek hier. Op elke oprit staat wel een boot. Soms nog groter als het huis zelf. Kilo gamba's kost hier €15 en de Krab ook.
Vanavond wordt het Baranundi. Er lopen hier kleine kangoeroes ( walibi's) door de staten. En rare reigers. Honderden hebben we gezien. Met een rooie streep door de kop. Kees zal het wel weten zegt Theo.
De mangobomen staan hier afgeladen vol langs de straat, toch wil Theo er perse een paar op de camping pikken.Dat is spannender Het blijft een kwajongen, ik zorg wel dat ik uit de buurt ben.
Vanavond Barramundi en krab op het menu. We genieten!!