11/10/13 Dag 6 Baton Rouge Louisiana

12 oktober 2013 - Baton Rouge, Louisiana, Verenigde Staten

Vervolg van gisteren .....
We zijn gisteren gaan eten bij sea&steak. De buren van het Motel. Beetje vreemd tentje. Fel verlicht met een kassa aan de voordeur. De ober wijst ons er op dat er een garnalen festival is dit weekend. Maar dan moeten we weer terug en dat gaat dus niet gebeuren. Jammer maar de krabbepootjes en garnalen zijn hier ook erg lekker. Met witte bonen in tomatensaus. Dat heeft wel iets cowboy achtigs vind ik. Was dat bij Rawhide of bij Gunsmoke waar ze altijd over die bonen zaten te klagen als ze vee dreven? ( voor de jeugd: dit waren series in de zeventiger jaren van de vorige eeuw) jee die laatste zin is toch wel erg confronterend.
Ik ga maar slapen het is zo weer ochtend.
11/10/13
Half up and away! Na de aloude Subway ,die we in mobile op een bosweg genuttigd hebben , gaan we richting Hattiesburg. Er is hier niet zoveel te doen of te zien. Maar het gaat in het leven om de reis niet de bestemming. En de reis is mooi. Erg relaxed volk. En een prachtige herfst in de natuur.
We passeren de grens naar Missisippi. Nog steeds op hwy 98. Na grondige bestudering van de lonely Planet. Buigen we af en zetten koers naar Baton Rouge. Het heeft weinig zin om zover om te rijden als er niets te zien is. Dus zigzaggen we Missisippi door. Het gevolg is dat TomTom he-le-maal van het padje af is. Theo een fobie voor muggen heeft ontwikkelt. In elk geval heeft hij heel veel medelijden met de mensen die hier "tussen al die muggen" moeten wonen. Maar er zijn huisjes bij waar ik het niet erg zou vinden om te wonen.
S'Middags kruisen we de grens met Louisiana. We lunchen bij een Mexicaan en de TomTom pakt het spoor weer op. Toch voor alle zekerheid de interstate maar gevolgd. Het is vrijdag dus vanavond op stap. Tenminste dat gaan we proberen. Misschien is er wel ergens een optreden. Linedancing is er genoeg, maar ik zie het ons nog niet doen. Haha
We dachten vandaag op tijd een hotel te pikken en waren om 14:00 uur in Baton Rouge aangekomen. Helaas eerste was vol dus ik laat me niet pakken en boek via booking. Com een goedkoopje in de buurt. Daar aangekomen blijkt deze overboekt en dus krijgen we van booking.com een ander hotel aangeboden. Twee keer zo duur maar de overige kosten worden door hun vergoed. Haha wat een luxe. Maar pas om 16:00 uur ingecheckt. Enfin kan hier de eerste was draaien en er is een zwembad. Lekker relaxen dus. En baden in luxe gesponsord door booking. Com. Ga ik morgen weer proberen. Nu even genieten van de pool.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl