10/10/13 Dag 5 Loxley Alabama

11 oktober 2013 - Loxley, Alabama, Verenigde Staten

Vanmorgen wakker geworden met heerlijk weer. Blauwe lucht en zon. Lekker ontbeten op de kamer met de boodschappen van gisteren. We gaan vandaag zoveel mogelijk van het weer genieten. De wereld ziet er zo toch een stuk mooier uit. We zetten koers naar Alabama. "Were The skies are so blue".
En het weer blijft mooi. We rijden een stuk als Theo even de bosjes in moet. Hij komt terug als een gepokte man. Wel 30 muggen bulten, het was een ware aanval.Gelukkig heeft hij er niet zo heeel veeel last van !  We gaan even een kijkje nemen op de pier in Panama City. En midden op de dag naar Topsail Hill Preserve State park. Een wandeling door de bossen en langs meertjes naar de zee. Mooi maar de wandeling was wel 3 mijl dus 5 km op het heetst van de dag. Dan ben je toch weer blij met de airco in de smurf.

We gaan weer verder. Via pensacola en Orange Beach naar Loxley. In Orange Beach, waar we aanvankelijk wilden slapen, zijn alleen maar grote (20 verdiepingen en hoger) hotels aan zee.
In Loxley vinden we een leuk motel bij een boerenmarkt en een restaurant. Kan Theo vanavond ook eens wat drinken. Het is tenslotte donderdagavond.
Even naar de markt. Je merkt aan de Cajun kruiden en de perziken dat we in de buurt van New Orléans komen. Maar daar zijn we al ooit geweest en deze keer slaan we de grote steden over. Er is waarschijnlijk een grote brand in de buurt want we horen een stuk of tien brandweerwagens en het houdt nog steeds niet op. Als een echte toerist ga ik op de foto met de redders in nood.
Theo kan nog niet zo goed wennen aan de american way of life. Haha bij een achtpack cola haalt hij er vier vanaf. Aan de kassa wordt hij op de vingers getikt. Not done !!!
De klok is een uur terug gegaan nu scheelt het 7 uur met Nederland. Ik hoop dat iedereen goed slaapt dan gaan wij met een gerust hart eten. En voor mijn collega's een rustige nachtdienst.