9/10/13 Dag 4 Apalachicola Florida

10 oktober 2013 - Mariposa, California, Verenigde Staten

We gingen gisteren uit eten en hadden zin in authentiek Amerikaans. Geen fastfood maar een echt restaurant. Haha komen we uit bij een steakhouse. Blijkt het een Australisch outback steakhouse te zijn. We bestelden blooming Union. Een ui half doorgesneden in een papje gedoopt en in frietvet gebakken. Lekker vet. Toen biefstuk met salade en friet. Nou alles is hier erg groot behalve de salade. Wel keuze uit een stuk of vijftig slasauzen. Niet normaal!! Het meisje dat ons bediende had een winkeltje in elektrische sigaretten. Dus meteen contact. Was gezellig.
Vanmorgen om half acht wakker en na een ontbijt koers gezet naar Old Town. De TomTom laten we de snelwegen vermijden en we kijken wel wat we onderweg tegenkomen. Het weer is miezerig, en grijs. Maar goeie muziek op de radio en goed gezelschap doet ook veel. Hahaha
Onderweg wat broodjes en ham gekocht om bij , wat wij dachten, een natuurgebied te picknicken. Het natuurgebied is wel groen maar blijkt een ontwikkelingsproject te zijn waar modelhuizen staan. Tja kleinigheidjes blijf je houden. Op naar Apalachicola. Niet dat er iets te doen is , maar je kunt, vanwege de naam alleen al, niet voorbij rijden. En het ligt aan de golf van Mexico. Dus toch maar door de zuidelijke staten.
Via Sopchoppy (je verzint het niet) door de bossen gereden..... en gereden. Gelukkig geen reclameborden waar je kijkt (zoals op de snelweg. Maar een oude countryroad. En dorpjes van drie huizen en zeven ! verschillende soorten kerken waar ze allemaal bidden tegen abortus en waar in de plaatselijke supermarkt de hoogzwangere tieners achter de kassa hun kauwgum knauwen. Hoe stereotiep wil je het hebben? Ook de radio geeft ineens alleen maar lofzang en preken. Helaas geen gospel dat is nog wel te doen. Men noemt het hier dixycounty. Maar die muziek heb ik ook nog niet gehoord. Nee, Florida is erg mooi maar morgen zijn we in "sweet home " Alabama, ik ben wel toe aan Lynyrd Skynerd's Free Bird stemming.
Aangekomen in Apalachicola komen we in de stemming. Een mooi oud stadje. ( rond 1870) en oud gehouden. Veel Nederlanders zien ze hier niet horen we bij de ranch waar we slapen. We gaan het stadje nog even bekijken en wat eten bij " up The kreek. ". Een prachtig uitzicht over de creek natuurlijk. En na een oester en crabcookie maaltijd wordt het weer tijd om de ranch op te zoeken. We hebben voor straks nog een fles Bailey's (american way) koud staan dus we vervelen ons niet. Tot morgen.