8/10/13 Dag 3 Florida KSC en Leesburg Florida

9 oktober 2013 - Leesburg, Florida, Verenigde Staten

Om half 8 opgestaan en weer en route. We moeten 200 km naar cape Canaveral overbruggen om op tijd bij het space centrum te zijn. Het is slecht weer. Regen en benauwd maar gelukkig niet koud. Als Theo naar zijn Subway gaat , ga ik maar even wat fruit halen voor onderweg. We hebben nog een lange weg te gaan en die chips en noten schieten niet op. Vroeger als verwacht zijn we ineens bij het John F Kennedy Space Center.(Blijkt zo'n 30 km voor cape Canaveral te liggen). Theo heeft het al een week over de space shuttle launch experience. Een attractie waarbij de lancering wordt gesimuleerd. Daarom zijn we de extra 500 km de andere kant opgereden. Geweldig moet dat zijn! Gelukkig is het park gedeeltelijk open en kunnen we er in. Eerst de space shuttle en geschiedenis bekijken.  Door het hele complex klinkt van die dramatische supermanmuziek! Helaas is hij er zelf niet.

Ik krijg weer ernstige flash backs van het DAF museum vorige week. Gelukkig hebben  we geen Joep ( rondleiding) en kunnen we alles op eigen tempo ( is erg snel ) bekijken. Daarna naar het IMAX voor een 3D film over de Hubble. Ik kan zelf geen 3 D zien vanwege een afwijking, maar Theo heeft een geweldige ervaring. En de uitleg over de kosmos zet alles ook weer in perspectief  Met al die melkwegstelsels en sterren en planeten zijn wij nog minder dan een atoompje. Waar maken we ons toch allemaal druk om? Daarna komt  het hoogtepunt. De experience. Het is gaaf maar ik krijg er geen klamme handjes van. Wel een lekkere massage vind ik, en " shaken but not stirred " komen we weer op aarde terecht. Intussen is het benauwd geworden en we hebben nu alles gezien dus gaan we maar weer op route. In de kletterende regen proberen we Orlando te omzeilen  en  zetten we koers naar het wilde westen. We belanden vandaag in een klein stadje wat Leesburg heet.En we hebben  eindelijk een hotel gevonden met WiFi.

Vanavond gaan we steak eten maar daarover morgen weer