07-11-2014 dag16 vrijdag

7 november 2014 - Rubyvale, Australië

We staan om 7 uur op en na het ontbijt staan we om 8 uur op de plaats van bestemming. Er gaat nog een Amerikaan mee. Al heet hij. Een goudzoeker in Florida en nu 1 jaar wonend in Emerald.
Hij is kei fanatiek. Wij ook. Keith legt uit wat we moeten doen. Het is warm en om 10 uur heb ik al blaren van de pikhouweel bijna een zonnesteek en 7 saffieren gevonden.  Ik hou het voor gezien maar Theo is nu de fanatiekste. Hij gaat nog een emmertje hakken. Ik ga maar wat lopen om te zoeken. Het wordt 40 graden vandaag in de schaduw! Dat hebben wij weer!  Terwijl Theo staat te hakken ga ik wat rondneuzen in andere gaten.
We vinden er nog een paar ,zelfs een dubbelgekleurde. Blauw met geel.
We zijn blij en moe. Ik begin kippenvel te krijgen in de zon en schei er mee uit voor de echte zonnesteek. Al houdt het ook voor gezien. Alleen diehard Theo gaat door hij heeft het virus te pakken. Dus geen smoesjes meer als er thuis gewerkt moet worden!!
Om 12 uur gaan we allemaal weg. Ik heb zin in een ijsje en middageten. Het echte mijnwerkers gevoel........ Score: 14 saffiertjes 4 groene 1 dubbele en 9 blauwe.
Terug in het hutje. Douchen bijkomen relaxen en lunchen. Wijntje hakt er wel in met die bijna zonnesteek. Dan maar douchen.
Al met al een hele ervaring! Het seizoen is hier voorbij. Volgens Keith: "only a pair of dutchies and a Yank are stupid enough to dig in this heat" maar hij vond het wel prettig dat we iets vonden. Het is namelijk niet zoals in de goudzoekers parken. Daar gooien ze s morgens zelf wat goudstof in het water zodat het lijkt alsof je iets vindt. Hier moet je echt achter de grote keien zijn die je er zelf uit moet kappen.
Apetrots zijn we. Maar om onze bubbel niet te laten barsten gaan we niet meer terug naar Keith om te taxeren. Ik hou ze toch zelf voor mijn verzameling en de emotionele waarde is nooit in $ uit te drukken. Zéker nu ik T heb zien hakken.
Na een relaxte middag tijd voor de T bone met sla. Heerlijk!  Het was een leuke dag weer. We krijgen een buurman met hond. Ben benieuwd hoe we slapen......

1. Gerrie:
    7 november 2014
    Echt leuke verhalen
  2. Marianne:
    7 november 2014
    ik zou ook fanatiek zijn alleen de spanning al om iets te vinden. Leuke verhalen ik volg jullie veel plezier nog.
  3. Helma Peeters:
    8 november 2014
    Vind ik fijn zusje! Daar doe ik het voor. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd. Lol. Liefs
  4. Helma Peeters:
    8 november 2014