04/11/13 Dag 30 Hollywood

4 november 2013 - Hollywood, Verenigde Staten

Vroeg wakker. Slecht geslapen. De thuisreis is in zicht. Nog twee dagen niet denken aan alles in Nederland. Nog een dag mooi weer. Wat we vandaag gaan doen is nog open. Geen idee. Eerst naar de Subway. Vervolgens naar het museum van Psychiatry an Industry of Death. Was erg deprimerend, maar ook een eye opener. Hoe de psychiatrie nauwe banden met de medicijnfabrikanten hebben.  Dat er nog nooit iemand echt aantoonbaar genezen is en hoe het semi-deskundig handboek met diagnoses ( die niet aantoonbaar zijn) wordt samengesteld. De afwijkingen verdubbelen zich elke paar jaar. De ziekten worden gekozen door de board of psychiatrie dmv van een hand opsteken.Zo van een kind dat zich tegen de ouders verzet is niet normaal dat gaan we benoemen, Wie is er voor Adolescent adultrebellion disorder? meerderheid steekt een hand op en toegevoegd is de nieuwe ziekte. Want voor elke nieuwe psychische diagnose  kan weer een rekening worden uitgeschreven. Terwijl de medicatie juist depressies, zelfmoorden en amok gedrag als bijwerking hebben.  Van alle highschool shootings waren er 33  omdat de kinderen op anti depresiva of op een soort van ritalin waren Of af aan het kicken daarvan. Nu heet dat allemaal drugs dus de ' wetenschap' blijft mooi buiten schot.De burger denkt bij drugs aan iets anders en illegaals, de medicijnlobby zorgt dat dit niet wordt uitgelegd. Dat was me het ochtendje wel. Shockerend!

Daarna naar een hotel van een paar dagen geleden omdat ik weer eens iets vergeten ben. We zitten nog in de buurt en ik had gisteren gebeld het zou klaar liggen. Komen we daar hebben ze mijn nieuwe sjaal in de vuilnis gegooid!! Wij nog een tijdje in de vuilnisbak gepookt maar hij was er natuurlijk al uit gevist door een vuilnis verzamelaar.
Op naar Los Angeles Down Town. Mooie gebouwen maar ongezellig.Veel armoede en eenzame mensen. Ook veel mensen die beetje raar deden, maar dat kan aan mij liggen na zo'n museum bezoek valt je ineens van alles op.

Dan maar naar ons nieuwe hotel. Vlak bij de walk of Fame. Ik ga eindelijk alleen shoppen en Theo even de kroeg in. Kom ik bij de Cinema ligt de rode loper uit voor de premiere van Thor. Ik heb er niet op gewacht want het was te ver terug lopen en T. zat te wachten. Maar de bodyguards heb ik wel even meegepikt .