03/11/13 Dag 29 Hollywood

3 november 2013 - Hollywood, Verenigde Staten

Een verwarrend wakker worden. Op Theo s horloge ( mijne is kwijt) is het half 8. Op  de telefoon is het half 7 en op internet is het half zes. Ergens is er zomertijd ingegaan of zijn we een tijdgrens overschreden. Theo zoekt het uit en zo zijn we het gewonnen uur weer kwijt.

Maar nu weten we dat de klok hier vannacht verzet is. De computer van het padje en onze horloges bijgesteld moeten worden. Het is weer 9 uur verschil met Nederland.
Dat wordt acclimatiseren donderdag. 3 tijdzones twee keer zomertijd teruggezet en negen uur tijdverschil goedmaken. Donderdag om acht uur op Schiphol aankomen en vrijdag een ' vergadering' op het werk. Als dat maar gaat lukken. Maar dat is van latere zorg.
Vandaag hebben we een historisch hotel in Hollywood geboekt. Uit de 27 er jaren. Ik hoop dat het wat is want we hebben het nog niet gezien. Als ze met 'historisch' maar niet bedoelen dat er sinds de twintiger jaren niets meer aan gedaan is. Haha.
We rijden richting Hollywood en we springen op de hop on hop off bus. We zien eerst de stad en Beverly Hills. Mooi buurtje. In elke straat staan andere bomen. Daarna stappen we uit op de farmers Market. Een soort Victoria Market in Melbourne. Erg groot. We gaan voor een Cappucino. En dan de markt over. Theo wacht geduldig buiten als ik iets ga bekijken, maar dat is toch niet prettig shoppen vind ik. Dus nadat ik een tas. ( voor alle andere boodschappen ) heb gekocht, gaan we lunchen. Ik neem een hotdog en Theo ( kan het anders?) Chinees. De hotdog is heerlijk!  De Chinees niet. En we hoppen weer op de bus om naar Hollywood Boulevard te gaan. Kopen 1 cd van iemand en doneren de beginnende band $5. Staat er niets op de cd!  Wat zijn we toch goedgelovige sulletjes.
Na alle spidermans, minnie, Micky's. Chewbacka's etc. te hebben toegezwaaid, komen we eindelijk een robot tegen 'met 'n lekker kuntje' echt fotowaardig. Haha We moesten 20 minuten op de bus wachten dus ik loop een winkel in, Allemaal poppen en meisjes van 5-10 jaar met de moeders.

Honderden poppen, geen 2 hetzelfde. je kon ze kiezzen op huidskleur,haarlengte,haarcoupe,kleur haar, kleur ogen, met bril,rolstoel,Andere uiterlijke gebreken of kenmerken konden in opdracht gemaakt worden. Er liepen ook meisjes met gebruikte poppen die kwamen voor een schoonheidsbehandeling of kapper. Er stonden een paar profesionele kapsters die poppen te kappen!!! Echt waar haren verven en nagels lakken en al!! Nu heb ik vroeger wel een pop gehad, Elsje, en dat was een "vleespop"dus zacht plastic of hard silicone. Ik heb haar nagels ooit met een knipper afgeknipt tot ze geen vingers meer had en dat was de laatste keer dat ik met poppen heb gespeeld. Maar hier begreep ik niks van Ik heb mijn ogen uitgekeken en mijn verstand maar op nul gezet.

Om 16 uur (of is het 15 of 17?? ) gaan we naar het Hotel. Het historisch hotel. Helemaal gerenoveerd met goudverf en al. Het is mooi van kitscherigheid maar heeft wel iets. En het is schoon. Ze zijn zelfs nog aan het poetsen als we de kamer inkomen. Dus we zetten alles neer en maken dat we wegkomen. Ik wil graag naar het Hollywoodsign. Want als een echte toerist wil ik er graag mee op de picture. Nou is het met de Tom Tom niet moeilijk, maar op tijd afslaan dus wel. Zodoende zitten we een paar keer bijna bij een of andere beroemdheid in de tuin. Maar het lukt uiteindelijk. Nog even naar de rommelmarkt maar die gaat net dicht. Gelukkig want ik heb er nu wel genoeg van om te horen dat Tom Cruise nog in die stoel heeft gezeten, en Brad Pitt dat kippenpak aanhad toen hij reclame stond te maken voor KFC. En dat John Depp daar dronken was etc etc etc. Tijdens de bustoer k

wamen ze allemaal voorbij. Van Marilyn Monroe tot Beyoncé, en van Humphry Bogart tot Orlando Bloom. Jammer dat ik de meeste niet eens kende. Ik moet eens wat vaker naar de film. We gaan een pizza eten. Borrel drinken en voldaan naar bed.