5-10 Dag 21 Giarre-eigen huisje.

5 oktober 2022 - Mascali, Italië

Woensdag.

Gisteren na de wandeling naar de garage een dagje uitgerust en buiten zitten niksen en lezen.

De knie had rust nodig na al dat lopen. en inmiddels heb ik ook weer zichtbare enkels

Theo is later nog pizza gaan halen en moest een uur wachten. Maar dat was het wel waard! Hij mocht als tegenprestatie voetbal kijken. Helaas een domper van een wedstrijd.

Vandaag ga ik shoppen. Niet te ver, maar er is genoeg te zien in de straat.

Daniele onze gastheer zorgt goed voor ons. De koffie en alles wordt aangevuld.

We warmen de bruschetta van gisteren op, bakken een eitje en we vinden het fijn om ons eigen eten klaar te maken. Lekker geen beslommering van een restaurant zoeken en er naar toe lopen. Volgende week komen er nog genoeg uiteetgelegenheden.

We krijgen bericht dat het pakketje met de ventilator  tussen 3 en 5 uur wordt bezorgd. Dan zal hij morgen gemaakt worden en kunnen we hopelijk de 7de aanrijden. Maar ach, we zitten hier goed met z’n tweetjes.

Vandaag twee koppen kunnen scoren. Die kunnen thuis mooi op de vensterbank als bloempot dienst doen.

Ook stiekem een sinaasappel en planten zaadjes gejat uit de tuin. Allemaal souveniertjes. Ik ben tevreden.

Vroegere vakanties hebben ons geleerd dat eten meenemen (bijvoorbeeld een pak risotto of kruiden of iets dergelijks) niet werkt.

Aangezien het vulkaanzout uit IJsland en de kruiden melanges uit zuid Afrika en Thailand van tig jaar geleden nog onaangeroerd thuis in de keuken kast staan.

Om 5 uur krijgen we via de tracking te lezen dat het pakket niet afgeleverd kan worden.

PANIEK!!

Na veel Google translate en 5en en 6en blijkt dat de garage in Google maps verkeerd is neergezet en moeten we het pakketje  zelf ergens op gaan halen.

We weten nog niet waar en wanneer.

Dit wordt een lange zomer. Maar we zijn het huisje nog niet moe, en ik heb een extra week vakantie aangevraagd tot 20 oktober.  Dus we hebben tijd genoeg