25-9 Dag 11 Ballo/Zafferana- Zafferana /Ballo

25 september 2022 - Zafferana Etnea, Italië

Zondag.

Wat zullen we eens gaan doen vandaag. Auto rijden durf ik niet en lopen kan ik niet ver.

Nou dan beginnen we gewoon met een ontbijtje.

Het wordt een mooie en warme dag.

Aangezien ik de tijd heb ben ik van plan naar het dorp te lopen. Halverwege heb ik een beetje spijt want de wegen gaan hier stijl omlaag. Maar na veel vijven en zessen ben ik bij de kerk.

Helaas is het zondagmorgen dus er is een mis. Ik had graag een kaarsje voor de auto opgestoken.

Bovendien ben ik er niet op gekleed. Een korte broek is in dit dorp  “not done“ op zondag. Alle dames en kinderen hebben net als bij ons thuis vroeger “de zondagse kleren” aan.

Ik ga even het plein op en het is al druk.

Metoo hebben ze hier ook nog nooit van gehoord. Eerst denk ik nog dat ik aan de verkeerde kant van de weg loop, want er wordt steeds getuuterd, bij de smalle straatjes hoor ik iemand fluiten en er begint een man ciao, ciao te roepen. Op het plein sist er iemand in het voorbijgaan. Haha en daar loop ik dan op mijn ouwe dag, rooie kop, bloemkool knie en ritssluitingen op het been. Lol. Ze zijn niks gewend hier, maar het streelt mijn ego toch een beetje.

Maar ik voel me ook tamelijk opgelaten dus ga ik even pinnen en dan de berg op. dat duurt weer een uurtje. Hee, daar heb je de Etna weer. En uiteindelijk weer terug in het hotel. Mijn fysiotherapeut kan trots zijn.

Theo heeft intussen de auto gecontroleerd en hij lekt inderdaad water. Hopelijk hebben we weer een goeie monteur morgen.

Het is 13:00. Ik ga aan de spritz en lekker relaxen de rest van deze dag.

1. Gerrie:
    25 september 2022
    Mooi he op zo'n ( ouwe) dag nog dat ze je nablussen, mooi toch, rustig aan vandaag , t is zondag, neem er nog eentje samen
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Haha leuke woordspeling. Nablussen. Maar ik ben al lang brandmeester
  3. Menno:
    25 september 2022
    Op de dag des Heren houdt men rust, of gaat men zijn/haar stem uitbrengen tijdens de landelijke verkiezingen in Italia.. het Fratelli d'Italia van Meloni versus 'Super Mario' Draghi..
    Mijn keuze: een terrasje en saluti con Aperol o birra : )
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    25 september 2022
    Niks van de verkiezingen gemerkt hier. Wel de weersvoorspellingen volgende week. Klinkt spannend!