Dag 14 Villa Carlos Paz - Chamical. Woensdag. 01-11-17

1 november 2017 - Chamical, Argentinië

Nou die toeristische attractie hier was wel lachen gisteren. Gelukkig waren we niet voor niks de stad ingegaan want we hebben nog even boodschappen gedaan en voor € 8 PP aan avondeten gekocht. 700 grams T-bone met salade  erbij. Theo heeft het zelf klaargemaakt als een echte Argentijn. Het was heerlijk!

Vandaag gaan we dieper de bergen rond Cordoba in. Deze bergketen is ouder als de Andes, dus niet zo hoog. Kunnen we even wennen aan het hoogteverschil. Want hopelijk blijft me die hoogteziekte van Mexico me deze keer bespaard.

We vertrekken uit ons huisjevooreennacht. Deze keer netjes de sleutels op tafel want ik heb er al een van een vorige overnachting overgehouden. Vorige week vergeten af te geven.

We rijden een prachtige route door de bergen. We zien een condor boven ons vliegen. (Een echte! En niet een van die vlekken die ik continue zie. Haha. ) Erg imposant grote vogel maar hij ziet er verder maar lelijk uit als je hem op de plaatjes ziet.

In Soto gaan we een broodje halen. Een piepklein ,maar afgeladen volle  en afhaal

Parilla  (grill) iedereen zit zich te vergapen aan (kan het meer Argentijns ) een oude aflevering van Zorro.

Theo zijn Spaans gaat met sprongen vooruit. Bij de pomp is het “completo” en even met de flappen wapperen zodat ze weten dat je genoeg geld hebt om te kunnen betalen.

Maar hij begint het beter te verstaan dan ik.

Weer een politiecontrole verder rijden we in de sierra. Je merkt niet dat dit eigenlijk woestijn is. ( of het moet de warmte zijn en cactussen en het stuifzand) het is Lente en dus is het zelfs hier groen. Het duurt ook niet lang want we zien alweer bergen. :De uitlopers van de Andes.

We zetten de Argentijnse blues-cd maar eens op en weer vlug af. Iets verkeerd begrepen denk ik. Had toch specifiek om blues gevraagd. Maar dat blijkt in Argentinië moderne Jazz te zijn. Dan de rock-cd maar proberen, die klinkt beter. Hij is zelfs zo goed dat we er steeds bekende nummers in horen.

Dat is weer goed voor discussies.

We rijden Cordoba provincie uit en Rioja in.

Cactussen waar je ook kijkt. En geen kleintjes!  Bij mij thuis doen ze het niet zo goed dus hier lijden ze nóg meer armoe.

( ik wist niet dat het kon)

Om drie uur zijn we in hotel Victoria maar ook weer snel weg. Na gisteren is het nogal een domper. Maar iets anders is er niet. Het dorpje Chamical is wel aardig. Maar we hebben hier geen bereik en WiFi is niet betrouwbaar. Dan maar even een biertje scoren. We lopen de stad in maar ( even vergeten) siësta time. Nou dan maar een ijsje. Gelukkig is de bar van het hotel open !

Tot morgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade