IJsland dag 1 donderdag 16/2/17

16 februari 2017 - Reykjavík, IJsland

Vanmorgen vrijwillig vroeg eruit en we zitten al klaar als Gerrie ons komt halen.
Met wat vertraging komen we in Keflavik aan om 16:15. Het is al bijna donker.  Dan met de bus naar Reykjavik. Hopelijk is dat niet de bus van morgen want hij zit mudje vol! Een vrijgezellen feestje voor 20 meiden is er ook. Het is regenachtig grauw en dicht bewolkt.  Vanavond geen noorderlicht en dat komt goed uit want we zijn allebei moe.
We zullen het hopelijk wel gaan zien.
Ik voel me intussen wel thuis.
Het taaltje doet een beetje Maastrichts aan. Joa en Nei ( ja en Nee) etc. Uitgang is uut. Dus zo moeilijk kan het niet zijn. Tot ik de plaatsnamen zie. Maar daarover morgen meer.
In het hotel aangekomen , kunnen we er niet eten dus gaan we even te voet op zoek naar iets typisch IJslands.
Maar het is ver lopen en koud dus eindigen we bij Harry's ( nee geen sjunwep) Haha.
Het ligt om de hoek van het hotel.
Harry's blijken Marokkaanse/Japans en Indische jongens te zijn.  En om toch in de IJslandse traditie te blijven bestellen we maar Lam  en Babi Pangang. ( Kwisje.....Dat laatste is voor.... ..????)
Maar wel met Viking bier dat is tenminste iets.
Het weer nodigt niet uit voor een excursie door Reykjavik, dus wordt het een vroege dagsluiting. We hebben al in de gaten dat het een grote groep gaat worden morgen.  Hopelijk wat leuke lui erbij!!