Dag 8 Winnipeg - Moose Jaw 12 mei 2015. Dinsdag Dag van de Verpleging.

12 mei 2015 - Moose Jaw, Canada

Alle Collega's een fijne dag! En de rest ook natuurlijk. Goh ! Al een week voorbij.  Het is weer zonnig 10C bij het wakker worden. Om half 10 zijn we op pad. We rijden naar Portage de Prairie mooi stadje met natuurlijk weer een groot monument. Een colablikje!  Mafketels hier. Als we weer de weg op willen rijden we bijna verkeerd omdat er een huis staat. Gelukkig zien we op tijd dat het een " verhuizing" betreft.
Gelukkig niet de hele 500 km achter hoeven hangen. Bij Saskatoon draait hij af.
In Brandon volgt dan weer de Starbucks queeste. De heilige graal is gemakkelijker te vinden met T zijn nieuwe programma.
De prairie laat nog even op zich wachten.Honderden kilometers aan graanvelden, Rode schuren, groene tractors ,silo's en lange treinen vullen het blikveld.
De klok mag weer een uur terug. Nederland + 8 uur. We komen in Saskatchewan. Weer een nieuwe provincie of staat.
In Wolseley gaan we eten bij de swingende brug. Hij hangt over een klein meertje. En hij gaat inderdaad alle kanten op. Fijn om even de benen te strekken. En je hebt ook alle spieren nodig om in balans te blijven.
Met een frisse neus en buikje vol beginnen we aan de laatste 160km. Het is hier dun bezaaid met motels dus hebben we vooruit gepland. We rijden de hoofdstad Regina voorbij en landen in Moose Jaw. Dit betekend niet de kaak van een rendier maar komt van de Cree indianen. Moosegaw betekent warme briesjes. Ja zo leer je nog eens wat. Helaas is het weer dichtgetrokken qua bewolking dus vandaag geen warme briesjes.
Vroeger voor chinezen een slechte plaats om te zijn. En ook slavernij en KKK in de historie.
Ten tijden van de drooglegging in Amerika was dit de uitvalsbasis voor Al Capone om drank te smokkelen. Een boevenstadje dus vroeger.  Dus voor ons THE place to be!
Het blijkt een mooi stadje te zijn. Wel 50 muurschilderingen zijn over de stad verspreid. Een hoop art deco gebouwen, ze noemen het little Chicago. Morgen ga ik veel foto's maken zie ik als we naar het fusion restaurant gaan. Canadees/Chinees. Allyoucaneat buffet. Lekker wat sushi en spareribs. Over het eten hier zal ik het later hebben. Ik zit nu te vol. Na de lange rit hebben we niet veel zin om op stap te gaan vanavond. Maar we doen toch nog een kleine puzzeltocht door de stad vanwege de mooie muurschilderingen. Er zijn er 50. Maar lang duurt dat niet. Morgen is er weer een nieuwe dag.