Dag 9 maandag 7/12 Phnom Penn -Sihanoukville

7 december 2015 - Sihanoukville, Cambodja

PP zien we volgende week weer. Nu gaan we eerst naar de kust. Ben benieuwd wat de dag ons brengt. We hebben weer een bus die zou er 5 uur over doen. Om 11:30 zijn we pas uit de stad. Daarna rijden we de heuvels in. En om 12.30 een pitstop. We hebben nog geen ontbijt gehad en we zijn vergeten te pinnen. Maar met zes dollar kom je een heel eind.

We houden nog geld over na 8 bananen en een zak chips en een zak keropok. (Je raadt wel wat dat is). Te weinig tijd om warm te eten. Maar calorieën genoeg. En wat te doen onderweg.
Hoe meer zuidelijker we komen hoe minder tempels. Hier heeft de Khmer rouge nog tot 1989 huisgehouden. Maar ze begonnen ook vanuit hier met eerst alle monniken en sowieso elk geloof te verbieden. Hier zijn de meest tempels vernietigd.
Het is wel mooi hier maar ongelooflijk hoeveel plastic en troep er langs de kant van de weg ligt. Het meeste van hunzelf wordt 's avonds bij de huisjes verbrand wat ook niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid van de vele kinderen. Wat in niemandsland ligt wordt niet opgeruimd, en dat is heel veel.
Eindelijk komen we aan het is half vier. Maar we zien meteen waar we het voor hebben gedaan.
Helemaal buiten de stad. Heerlijk rustig hutje met privé strand. Geen gezeur over tuktuks, bootreisje of massage. Geen kleren verkoop of ander prullaria. Queen hills is het helemaal. Lekker een dagje lezen relaxen en geen bus.
Geen verhaaltje morgen.
 Effe genieten van niks doen.
Tot snel.