Dag 20 maandag 14-11-16

14 november 2016 - Santa Maria, Kaapverdië

Ik zag vannacht weinig verschil in de maan. Maar hij was wel erg helder.
Vandaag gaan we weer terug naar het kale Sal waar we morgen dan ons laatste dagje hebben. Na een     ochtendwandeling door de haven waar net ipv vissen een boot bejaarden wordt leeggeladen. Ze zijn hier met een prachtige driemaster aangekomen en ik volg het groepje( heb er bijna de leeftijd voor en val maar een klein beetje op).
Ze zijn zwaar teleurgesteld want hier zijn geen souvenir winkels en eigenlijk is er alleen het strandje. Een marktje met een kraampje groenten en een kraampje vis. Na drie straten gaan ze gezellig op terras en een paar naar het strand.
De mensen zeggen hier allemaal bom dia. Al kom je ze tien keer tegen. En natuurlijk is het ook een goeie dag. Ik heb hier nog niemand kwaad gezien en ze zijn supervriendelijk.
Ook de man van het hotel is een lieve baas. Hij zorgt dat we niks tekort komen en heeft al vervoer geregeld voor het vliegveld. De rit duurt anderhalf uur, want we moeten weer door de bergen dat is geen straf want het is telkens ander licht en telkens even mooi.
Ze gaan volgend jaar een weg aanleggen met een tunnel  zodat je met 20 minuten op het vliegveld kunt zijn. Das jammer want zo mis je een mooie route.
Enfin om 15:30 op het vliegveld een lange zit. Het vliegtuig vertrekt uiteindelijk pas om 17:45 ach no stress. En Theo staat hoopvol zowat een uur naar de hemel te staren en te wachten op de landing tussen de bergen. Landt het toch van de andere kant! Hevige teleurstelling is zijn deel. Terug in Santa Maria meteen weer opgelicht door de taxichauffeur die ineens 3€ meer moest hebben. We waren te hongerig om te discussiëren. Maar niet hongerig genoeg om in de vreetschuur waar we terecht kwamen te eten.
Dus maar een drankje gepakt en verder. Het is zo mogelijk nog drukker als vrijdag. Alles is nu uit de kast gehaald. Er zijn winkels bijgekomen die eerst nog niet open waren en restaurants waar eerst niemand zat zijn nu overvol.
Maar het is lekker warm en erg gezellig. We genieten nog steeds. En...... ik hoef volgende week pas weer te werken!