Dag 18 zaterdag 12-11-16

12 november 2016 - São Nicolau, Kaapverdië

Het is weer zaterdag dus weekend. Gisteren Engeland - Schotland zitten kijken in een Ierse pub onder het genot van pekingeend in Kaapverdië Nou dan ben je wel een wereldburger.
Vandaag gaan we dus naar São Nicolãu oftewel sinterklaas. Hier geen zwarte pieten discussie of noodverorderingen, maar"  No Stress"
Om 12 uur vliegen we naar Sint Nicolaas.
Met 6 andere toeristen gaan we met een alguér=taxi naar hotel Edificio Magico in Tarafal.
(Tja veel fantasie hebben ze hier niet met de namen want op Santiago was ook al een Tarafal.) een prachtige route door de bergen. We hebben het goedkoopste hotel van deze vakantie. En,wat mij betreft, het leukste. Balkon met uitzicht op het zwarte strand en een oude man die geen buitenlands praat. En erg behendig is met de telefoon waar een vertaalprogramma op staat.
Met handen en voeten en veel dierengeluiden bespreken we voor morgen het ontbijt en een auto voor een toer rond en door het eiland.
Het is allemaal wel eeg komisch.
Dan is het weer bier o'clock en gaan we de stad verkennen. Twee restaurantjes zijn er. Een kleine haven. Een prachtig stukje Afrika mag ik wel zeggen. Ach kijk zelf maar. Er is hier verder weinig. Geen winkeltjes geen opdringerige mensen. Iedereen is superaardig. En het is goedkoop. 1,20 voor een flesje bier. De zee is mooi , de bergen hoog en het strand is zwart.