Dag 3 5/5/14 Villach Oostenrijk

5 mei 2014 - Villach, Oostenrijk

Zo dat was een onrustig nachtje. Kon mijn 'lig' niet vinden en ondanks het heerlijk bedje slecht geslapen. Maar dat mag de pret niet drukken. Het is hier ook erg stil 's nachts. Ik had gisteren voor het eerst mijn mitella afgelaten dus het kwam misschien ook wel doordat de schouder nu wat meer belast was geworden. Enfin geeft niks het is prachtig weer en om half negen zit ik op ons balkonnetje in het zonnetje. Heerlijk!!
Maar we moeten weer vertrekken en na de boodschappen gaan we op zoek naar een bakkie koffie. Onderweg in de bergen is een genot. De sneeuw smelt op de berg, watervallen kletteren overal omlaag en de beekjes zijn veranderd in wildwaterstromen. De skigebieden zijn spooksteden geworden. De liften staan stil. Hier en daar lopen nog een paar fanatici met vellen onder de ski's naar boven. Alles is gesloten in afwachting van het zomerseizoen. In Mauterndorf vinden we een bakkie koffie. Lekker op het terrasje in de zon.
Om een uur of een wordt het tijd dat we een leberknödelsuppe gaan scoren. De airco heeft het nu echt opgegeven. Dus het wordt tijd voor frisse lucht.
In Freistritz An der Drau vinden we nog een open restaurant maar geen suppe. Dan het tweede beste wat Oostenrijk te bieden heeft: Apfelstrudl. Haha. (Goed excuus vond ik zelf. ) we zitten op de grens met Slovenië en daar weet ik niks van het eten dus dat wordt nog spannend.
Toch maar besloten om eerst naar een garage in Villach te rijden. Want het wordt verdomd warm in de auto.
Om half vier wordt ons verteld dat de ventilator het loodje heeft gelegd. Morgenvroeg zijn we de eersten.
Dus op zoek naar een gasthof wat niet meevalt. Dus maar geboekt bij het congrescentrum. Niet zo gezellig maar om de hoek zit een restaurantje met ......... Jawel!  Leberknödelsuppe !!!! Zo heeft dit wolkje tóch nog een gouden randje. En ik kan even in Villach gaan shoppen, in de tussentijd. Zo maken we van de nood een deugd en iedereen blij.
Vooral Theo.