30-9 Dag 16 Mascali

30 september 2022 - Mascali, Italië

Vrijdag.

Iets later bericht als anders omdat er eigenlijk niet veel te vertellen valt.

We hebben maar weer een nachtje bijgeboekt.

Er staat vandaag onweer op het programma. Spannend!

Geen wandeling!  even een dagje pas op de plaats. Boekje lezen en naar de bliksem kijken.

Morgen moeten we weer verkassen omdat het hier dan volgeboekt is dus gaan we weer terug naar Atlantis. Dat was een fijn hotel met zwembad en restaurant er bij. En een mooier uitzicht. Het is ook dichter bij de haven. En daar is altijd wat te doen.

We relaxen vandaag. Maar dat is niks voor mij. Kan mijn draai niet vinden. Trek mijn sandalen aan en ga maar wat stenen zoeken. Haha .Slecht idee op een kiezelstrand! Steentjes tussen de tenen. Sandalen uit , dan maar op blote voeten. NOG slechter idee! Hot hot! Dan weer snel terug en het gras op. Jeetje de eerste dag dat ik me verveel. Dat heb ik nog nooit gehad op vakantie.

Het voorspelde onweer stelt uiteindelijk niet veel voor. Het is op zee te doen en niet op de vulkaan, helaas. Het regent af en toe en pas tegen 19:00 uur klaart het op.

Vanavond verwennen we onszelf met een visrestaurant. 1 km verderop.(Toch nog even wandelen. )

We komen bij een klein restaurantje en zijn , zoals Nederlanders betaamt, de eerste. Zoals altijd tv aan, maar geen tl lampen. Het ziet er rustiek uit.

We beginnen met salade en ansjovis op Siciliaanse wijze. Dwz gebakken in broodkruim en gevuld met rozijnen en kaas in balsamico saus.

Daarbij een witte wijn die ik moet proeven.

Ik probeer het op Ilja Gorts manier te doen maar bij het slurpen gaat het fout en loopt de wijn over mijn kin. Jammer! Een afgang. …Het ruiken , draaien met het glas en kijken ging wel goed.

Dan de risotto met zeevruchten. Heerlijk.  Krab, kreeft, vongole, mossels, inktvis, garnalen , zeeegel Etc. Heel het Koraalrif komt voorbij tussen de rijst.

Het toetje laat ik door de Donna bepalen. Typisch Sicilië moet het zijn , en zij mag kiezen. Ben benieuwd.

Het wordt ricotta met een kaneelkoek.

Intussen is er een dreumes van een jaar of 2 -3 naast ons komen zitten. Wijst naar alles wat hij ziet en roept dan wat het is. Als hij mij in de gaten krijgt is het wel 5 x achter elkaar NONNA! Zijn moeder verontschuldigt zich, maar ik ben apetrots dat hij me grootmoeder noemt (en ben blij dat hij geen 20 ! jaar is.)

Toch een mooi einde van een lange regenachtige dag.

Morgen weer meer.

1. Gerrie:
    30 september 2022
    Mooi, lekker eten, ziet er heerlijk uit, hopelijk morgen beter weer, groetjes
  2. Hans Houthuijzen:
    1 oktober 2022
    En zo komt alles goed H&T. Bij ons hebben ze zojuist de koffers 🧳 opgehaald tegen betaling een service van Corendon en dan gaan we vannacht op pad naar Schiphol en vliegen morgenochtend om 07.00 uur naar Zakinthos Griekenland. Tot horens.
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    1 oktober 2022
    Ahhhh geweldig. Heel veel plezier. Hopelijk hebben jullie net zo’n goed weer als wij hier. En lekker bier en apperol spritz. Bon voyage!!