29-9 Dag 15 Mascali -Riposto wandeling.

29 september 2022 - Mascali, Italië

Donderdag

Hoeveel foto’s kun je maken van de Etna. Hij blijft mooi, elke dag anders en even imposant. Ik kan er naar blijven kijken. ( wat ik dan het grootste gedeelte van de dag ook doe )

Natuurlijk zijn er ook andere bezigheden, vandaag weer oefeningen ,met lopen op het strand en Mascali een stukje verkennen. Mijn knie vaart er wel bij.( ‘s morgens tenminste).

Al vroeg naar de vissersbootjes kijken en alles tot leven horen komen. Haha dat was er vroeger niet bij met dat uitslapen. Maar nu kan ik dat echt waarderen.

We zitten tegenover een eucalyptus bos. Het ruikt heerlijk, alleen weinig “wildlife”. Veel mieren en een duif. Na het ontbijt ga ik op pad naar de haven van Riposto.

Ik haal het nét. Mijn eigen record verbroken. 2,5 km gelopen. Wel met de nodige pauzes natuurlijk.

Ik ga toch even de kerk binnen, om een kaarsje op te steken voor de auto. Wijwater schijnt niet te helpen tegen Corona, dus hebben ze maar een fles gel ingezet. Haha. Verder een mooie kerk van binnen. Riposte zelf is wat antiek en de huizen vaak gerepareerd met lava stenen.

Even naar de vismarkt, maar dat hoogtepunt is al voorbij.

En dan even een bar in voor koffie en rust. Een uurtje bijkomen en weer terug.

We bellen naar de ANWB maar krijgen 0 op rekest. Er zijn nog veel opties mogelijk.

We geven het niet op. Eerst afwachten of het pakket aankomt ( daar ben IK zeker van) als dat zaterdag niet is gebeurd vliegen we terug en proberen zelf in Nederland zo’n ding te krijgen. Dan vliegen we weer terug en maken de vakantie af.

Het scheelt dat we alle tijd hebben.

We zijn nog met de reisverzekering bezig. Maar die reageren niet vanwege achterstallige meldingen uit Corona tijd.

Als je het mij vraagt: allemaal zorgen om niks. Morgen komt dat ding aan,  zaterdag auto klaar en rijden maar. En anders maandag of dinsdag.

Het is noodweer in noordelijk Italie en daar kunnen we flink veel kilometers maken.

Intussen nemen we het er maar van. Ik ben nog lang niet door de Italiaanse soorten pasta en pizza heen dus kan nog wel een tijdje vooruit. En de biertjes smaken goed zegt Theo.

1. Piet Swartjes:
    29 september 2022
    Wat heb je het toch allemaal weer mooi omschreven. Wanneer komt je eerste boek uit?
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    29 september 2022
    Haha dit is alleen voor insiders Piet. Misschien wordt ik over 100 jaar wel ontdekt door het grote publiek. 😂😂😂
  3. Piet Swartjes:
    29 september 2022
    🤣👍👍🥰ondanks tegenslag met de auto nog een fijn verblijf en probeer te genieten, maar dat doen jullie toch wel denk ik.
  4. Gerrie:
    29 september 2022
    Mooi verhaal weer, jammer dat je niet verder kunt gaan doen wat je eigenlijk wilde, maar wel spannend zo op deze manier, hoop dat de spullen snel komen voor de auto, groetjes
  5. Hans Houthuijzen:
    29 september 2022
    Ja mooi schrijven dat kun je, ik lees het graag Helma, en met oewe auto komt het wel goed. Maar wel een nadenker voor de volgende auto vakantie. Smakelijk en 🍺🍺🍺
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    29 september 2022
    De volgende vakantie is met een huurauto. In elk geval niet met deze! Haha.
    Ik denk rechtstreeks naar vd kinderen straks. (Sloop).
    Alleen die nieuwe ventilator houden we dan als aandenken.
  7. Hans Houthuijzen:
    😜🙃😜 kei goed.
  8. Ines:
    30 september 2022
    Leuk om je verhaal te lezen en sterkte met de auto!