28-9 Dag 14 Mascali van hotel naar hotel.

28 september 2022 - Mascali, Italië

Woensdag

Met het avontuur van gisteren nog in de benen moeten we vandaag verhuizen.

Het hotel zit vol vandaag en bijboeken kan niet meer.

Dus gaan we een ander zoeken en vinden er een 800 meter verderop.

Vandaag zal de garage bellen wat en hoe met de auto. Theo heeft al plannen om naar huis te vliegen om zo een ventilator te halen als die er niet is ,hier. En andere wilde plannen gaan door ons hoofd.

De ANWB brengt alleen auto’s terug als ze de moeite waard zijn. Dwz dat de repatriëringskosten niet hoger mogen zijn dan de wagen waard is. En omdat we op Sicilië zitten moet de reparatie langer dan 4 dagen duren.

Intussen hebben we voor alle zekerheid een ventilator in Nederland besteld en naar de garage laten sturen. ( voor het geval deze hier niet voorradig is )

We wachten rustig af. Tijd genoeg en lekker weer. Mooi uitzicht, goed boek, bar in de buurt dus we zijn tevreden.

We proberen via het strand te lopen. Maar in die kiezelstenen ploegen gaat niet. Dus maar weer de weg op. Maar waar? Bij een luguber paadje kunnen we een trapje af en een nog enger tunneltje in. Onderdoor en op de weg. Haha alweer een avontuurtje.

We vinden een bar. Het is 12 uur geweest dus het kan wel weer.  Als we er zitten belt de garage. Gerebbel in het Italiaans. Niet te verstaan en de verbinding wordt verbroken. We bellen terug…. Siësta tijd.

Rond 4 uur bellen we nog een keer. Helaas in alle omringende landen geen ventilator die past. Gelukkig hadden we een vooruitziende blik. Flavio, de monteur , zegt dat we er zelf een moeten bestellen maar dat hebben we dus al gedaan en die is op weg naar de garage. Als hij daar aankomt zal de auto in een dag gemaakt zijn.

Opluchting bij mij!! Theo houdt nog een slag om de arm en heeft nog twijfels. Maar ik ga het vieren en sleur hem mee de bar in.

Vanavond eten we tussen de locals in een trattoria. Helft van de prijs en twee keer zo lekker als in het  hotel. Wel met uitzicht op de kermis en zee en aan de weg, dat wel.

1. Menno:
    28 september 2022
    Wanneer je lang ANWB lid bent, zou ik ze nog maar eens onder druk zetten, evt repatriëring van voertuig moet zeker bespreekbaar zijn, danwel vergoeding voor aanleveren vervangend onderdeel.
    Ik heb in 2004 zelfs een keer een caravan in Igoumenitsa (Griekenland) moeten aanleveren voor de ANWB (Logicx) en in 2005 een camper naar Kyle of Lochalsh (Schotland) gebracht.. mag dus wat kosten..

In tussentijd kunnen jullie Italiaans ophalen met de locals, en van de streekgerechten genieten (ook niet verkeerd : )

(geinig biertje trouwens)
  2. Gerrie:
    28 september 2022
    Geniet er van, onverwacht lang daar blijven onder de Etna, dat is toch ook geweldig, hoop dat de onderdelen er snel zijn, groetjes