26-9 Dag 12 25-9 Dag 11 Zafferana-Mascali

26 september 2022 - Mascali, Italië

Maandag.

Om 7 uur op want de auto moet gerepareerd worden.

Dat was een beetje optimistisch want de garage gaat pas om 9 uur open.

Helaas kan de eerste monteur hem niet maken. We worden naar een Peugeot garage 8 km verderop ,in Giarre ,verwezen.

We krijgen een verkeerd adres want het blijkt een Kia dealer te zijn. Gelukkig hebben we Google maps. Maar net op het moment dat we midden in de stad zijn gaat de motor weer koken. We moeten achter een stoplicht blijven staan tot hij is afgekoeld.

…..en dan begint het ook nog te regenen.

Enfin. Dan hebben we tijd om te googelen wat we kunnen doen.

Het wordt een deja vu van Spanje 35 jaar geleden. (Met 40 graden en verwarming aan door de Sierra Nevada om de motet te koelen. ), Nu dus ook verwarming hoog. Airco uit en naar het goede adres gereden.

Een super Peugeotgarage. Tv wachtruimte en goede service.

Er moet dus een radiatorventilator worden besteld. En wat er verder eventueel nog kapot is weten ze nog niet. Eerst moet de motor afkoelen. We zijn sowieso twee dagen verder ( àls de ventilator op voorraad is. ). Dus boeken we een hotel voor 2 nachten aan zee. De vriendelijke monteur brengt ons naar een winkelcentrum waar we zullen worden opgepikt door het Hotel.

Daar zitten we dan, aan zee. Met uitzicht op de Etna en de zee. Vanwege de regen  vandaag geen uitzichten maar om onszelf te troosten gaan we morgen een Etna tour maken met een bus. Het zal dan beter weer zijn. En we hebben niks anders te doen dan het oordeel van de monteur Flavio af te wachten.

We maken er maar het beste van. Het is nog te vroeg om in paniek te raken of we op tijd voor het biljart feest en dokters afspraken thuis zijn.

We zijn in Hotel Atlantis. Als dat maar geen voorteken is. De bar Rapanui is in elk geval uitstekend ook in de regen smaakt de spritz en Birra goed.

Morgen weer een Etna avontuur. Haha

1. Ilonka:
    26 september 2022
    Jullie reis wordt zo wel avontuurlijker ;-) en het hotel ziet er ook niet verkeerd uit. Geniet van jullie tour morgen.
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Doen we!
  3. Gerrie:
    26 september 2022
    Mooi hotel, ziet er leuk uit, lekker zwemmen, hopelijk valt t mee met de auto, komt allemaal goed
  4. Piet Swartjes:
    26 september 2022
    Probeer ondanks de tegenslag toch nog te genieten.
    Hopelijk kunnen jullie nog volop genieten als auto ts gerepareerd