17/9 Dag 3 Massenzatico- Scerne di Pineto

17 september 2022 - Roseto degli Abruzzi, Italië

Zaterdag.

Oh,  wat hebben we lekker gegeten gisteren. Daar kunnen die Fransen met hun haute cuisine nog wat van leren!

Vandaag wilden we de landelijke route doen en kijken wat we tegen komen. Er is veel regen voorspeld en we zitten ongeveer bij de overstromingen waar een paar mensen het leven verloren hebben, eergisteren. We gaan geen ramptoeristen worden dus moeten we deze plaatsen een beetje omzeilen. De weerberichten zijn slecht en we willen ook geen slachtoffer worden. Dus dat vergt enige planning. ( en planning is niet echt aan ons besteed).

Het begint dus regenachtig vanmorgen om 6 uur een onweersbui gehad en de temperatuur is de helft minder (of 3x ) als gisteren. Het is tijd om wat zuidelijker te gaan zwerven. Richting Fano dat ligt iets boven Ancona waar het noodweer was en net onder de buienband die over het Noorden trekt vandaag. Het wordt een dagje in de regen rijden.

Dus het plannetje “een beetje binnendoor cruisen “ gaat aan de wilgen. En met 13 graden en flinke buien buiten, zetten we de verwarming in de auto op 20 en gaan toch maar weer via de tolweg. We blijven flexibel haha.

We rijden dus door de regen in “de Betuwe “ van Italië. Peren, appels en druiven waar je ook kijkt. En fabrieken, loodsen en ander horizonvervuilend spul. Maar geen windmolens valt mij op.

We komen bij de Adriatische zee in de mist. Het water is bruin en grote schuim koppen. Geen strandweer vandaag. We besluiten door te rijden

Dan om 15:00 uur toch nog even zon. Meteen geboekt aan het strand. Maar de storm en regen achtervolgt ons en haalt ons ,eenmaal op de kamer, toch weer in.

Ach dan wordt het lekker luieren en lezen. Dat is ook vakantie.

Wel mooi uitzicht: die ruige zee en die donkere wolken.

We zitten in

Hotel Parco degli Ulivi

Strada Statale Adriatica 16 n. 94 64025 Scerne di Pineto Italië.

Kei luxe.

Straks weer naar de bar en restaurant. Nu effe chillen.

1. Piet Swartjes:
    Lekker genieten
  2. Wim van Deursen:
    17 september 2022
    Ja het kan in Italië behoorlijk te keer gaan met het weer.
    Ik hoop voor jullie dat je nog veel zonnige dagen gaat krijgen.
    Groetjes.
  3. Menno:
    17 september 2022
    Weer flink wat kms gemaakt.. gaan jullie de hele laars van Italia volgen, en daarna weer omhoog ? Of nemen jullie Sicilië en/of Sardinië ook nog mee ?

(geinig detail, ik ben ooit in 2004 voor de ANWB naar Roseto degli Abruzzi geweest, da's 1 dorp noordelijker dan waar jullie nu zijn ; )
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    17 september 2022
    Had je toen ook storm? Haha. Ja we gaan de hak en de punt en Sicilië ook doen ( met dit tempo zijn we dan woensdag weer thuis ! Haha maar niet heus
  5. Hans Houthuijzen:
    17 september 2022
    Weer een mooi verhaal, en ach je krijgt vanzelf wel weer mooi weer. Geniet van je 🍺 en etentje.
  6. Peter Toonen Dekkers:
    17 september 2022
    Theo en Helma, geniet van jullie avontuurlijke vakantie. Ik geniet van jullie reisverhalen.