15-9 dag 1 Geldrop- Illzach

15 september 2022 - Mulhouse, Frankrijk

Ennnnnnnnn we zijn los! Met 1 dag vertraging. Vanmorgen rond 9 uur de deur dicht getrokken en gegaan.

De verwachting is dat we flink onweer krijgen ter hoogte van Zwitserland of Frankrijk.

Dat is altijd erg mooi in de bergen ,vind ik. Maar heb natuurlijk liever de zon. Daarvoor gaan we!

Het eerste stuk is vrij saai. Been there, done that. De bekende weg, denken we.

En dan …..verkeerd gereden in de Ardennen. Het is erg mooi in de bossen maar het schiet niet op.

Als we dan eindelijk in Luxemburg zijn gaan we even drank inslaan voor de vakantieslaapmutsjes. Effe beentjes loslopen.

Daarna raken we de weg weer eens kwijt en zien zo een groot gedeelte van het prachtige Luxemburgse landschap. ( soms wel 2 of 3 keer). Slecht bijgewerkte routeplanners, en afgesloten bergpassen doemen plotseling op. En zo hoog zijn die bergen niet. ( maar toch te hoog om er vanaf te rijden ) Bovendien staat de GPS punt soms naast de weg zodat we een paar keer de aansluiting op de grote weg missen en in niemandsland terecht komen.

Ik zal maar eerlijk zijn. Ik zat T Te beschuldigen dat hij niet naar mijn aanwijzingen luisterde……. Dan luistert hij een keer en dan zitten we hartstikke verkeerd. Haha

Dus toch nog op de onbewandelde route geweest. :)

We zitten het grootste gedeelte van de dag in de auto. Met af en toe een stop om de benen te strekken.

Halverwege boeken we  Hôtel Restaurant Kyriad Mulhouse Nord Illzach

23, Rue des Trois Frontières 68110 Illzach Frankrijk.

Om half 7 hopen we daar te zijn.

Na al die capriolen in de heuvels durven we de grote weg even niet meer af. Haha.

Om 16:00 uur komen we in Duitsland. Tja die fles drank heeft meer tijd gekost dan we dachten. Maar hee! Tis vakantie dus tijd genoeg.

We rijden via Saarbrücken een stukje op de autobahn voordat we in Frankrijk zijn. Dan , tegen alle goede voornemens in, Peage!! (We hebben honger)

In de Elzas zien we al wat blauw tussen de wolken. Dus misschien krijgen we een mooie zonsondergang.

19:10 we zijn er. De lucht is weer grauw geworden maar binnen is het lekker en we gaan meteen aan tafel.

Het wordt een hamburger. Maar het biertje is welverdiend en maakt alles goed.

Morgen hopelijk wat meer te vertellen.

1. Menno:
    15 september 2022
    Bon voyage en goei weer gewenst : )
  2. Gerrie:
    Fijne vakantie
  3. Piet Swartjes:
    Lekker genieten
  4. Trees Peeters:
    15 september 2022
    Heel veel genieten ,en houden van .Leuk jullie weer te kunnen volgen
  5. Wim van Deursen:
    15 september 2022
    Fijne vakantie, geniet ervan!
  6. Ilonka:
    15 september 2022
    Heel veel plezier. We reizen weer gezellig met jullie mee zo.
  7. Hans Houthuijzen:
    16 september 2022
    Allereerst een fijne vakantie en misschien een tip, probeer de navigatie WAZE eens. Daar werk ik ook altijd mee en werkt goed( altijd geüpdatet) geniet er van samen en ga jullie volgen
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    16 september 2022
    Ja dank je Hans. Die hadden we al van jou gekregen en gebruiken we ook. Alleen in Zwitserland deed hij het niet. En in de achterafstraatjes van Luxemburg waren de afsluitingen niet aangegeven. Vandaar ons avontuur.
  9. Annie van Hooff:
    17 september 2022
    Kei gaaf weer, ik volg jullie . Hoop dat jullie een mooie vakantie hebben , dan hebben wij het ook. Geniet ervan .
  10. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    17 september 2022
    Hopenlijk gaan jullie wennen aan die navigatie anders pak gewoon de kaart zoals vroeger😜is ook nog leuk.
    Veel plezier 🙌