15-11-2014 dag 24 zaterdag

15 november 2014 - Ayr, Australië

Vandaag staat de zon wat hoger als ik het strandje bereik. Nou een erg klein strandje. Ik kom de man van ons hutje tegen, even mee gebabbeld. Zoals de meeste mensen die ik hier tegenkom een leuke humor,ad rem en vriendelijk. Hij legt me uit hoe je grote scholen vis kunt zien aan de golven. Wil nog een hengel voor me gaan halen zodat ik het ontbijt kan gaan vangen. Maar ik pas want het is inmiddels bijna half acht. Hoogste tijd voor een douche en koffie. De mangowijn van gisteren was errug lekker maar koppig. Helaas is hij al op. We rijden richting Townsville en onderweg komen langs een winery die ook van alles behalve druiven wijn maakt. Hij is dichterbij dan gedacht. En zo komt het dat we om half 10 's morgens al aan de wijn zitten te proeven. Ach, in Nederland is het half 1 's nachts dus het kan best! Twee flessen wijn en een fles Mocca likeur later komen we er uit. We gaan weer door. Even naar de zee over de toeristenroute. Passeren alle etappes van de suikerriet oogst en groei. We hebben inmiddels op 6000 km op de teller en nog een hoop te gaan. Het is weer 33 graden. Echt bruin zijn we nog niet want het is veel te warm in de zon en we hebben veel te veel te ontdekken om te lammen op het strand. Maar eerst middageten bij Subway. De eerste keer deze vakantie voor T. Hij geniet van zijn broodje en moet zich beheersen om er geen twee te gaan halen. Dan nog maar een keer een waterval. We zitten tenslotte in de "wetlands". De Jourama Falls. Om half 2 's middags 2,5 km over stenen klauteren, door een kreek, bij 33 graden om naar een ..val te kijken. Laat dat water maar zitten, hij stond droog. En ik intussen ook. Nu in een keer door naar Townsville waar we proberen het duiken op het Rif te regelen. Helaas. Tot dinsdag zit alles vol. Jammer. Waarschijnlijk zit heel Brisbane hier. Want die hebben allemaal vrij gekregen ivm G20. Dan proberen we het verderop nog maar een keer. Gelukkig is het een groot rif. De volgende regel ik via internet. We willen niet in de stad blijven dus zoeken een hotel buiten de bebouwde kom. Tja. En daar staan er geen meer. Het is allemaal modder dus moeten we 85 kn verderop in Ayr. Hier vinden we een motel en een pub. Gelukkig want het is al lang bier o' clock geweest. Morgen gaan we een versnelling terug want nu gaat het erg snel naar het zuiden. Het wordt al duidelijk koeler. Maar 29 graden nog. En we hebben nog 3 weken te gaan! Brisbane is hermetisch afgesloten dus daar kunnen we zowiezo niet terecht. In de Blue Mountains bij Sydney woedt een bosbrand. Dus ook nog even niet. Nee, we zijn erg tevreden in Ayr. Geluk bij een ongeluk heb een niet zo bekende duikplek gevonden.

Ik hou van die aussies, Waar wordt je op je ouwe dag nog nagefloten? in Ayr. Loop net na het eten in de pub, met Theo naar huis en een auto met open ramen komt voorbij fuutfuuuuuit!!! ik nog kijken maar er was geen andere vrouw op straat.Haha jammer dat het avond is want mijn dag kan niet meer kapot! Ik denk morgen ook niet! haha (Bernie; je weet dat ik het niet verzin!)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl