24-11-14 dag 33 maandag

24 november 2014 - Casino, Australië

Vandaag via Warwick naar Byron Bay aan de Gold Coast.
We beginnen met bacon en eitje voor ontbijt om zeven uur tot een uur of acht. Het is wel 20 graden koeler dan gisteren dus 25 graden. Wel fijn !
Iedereen is blij want het is hier de laatste dagen boven de 40 graden geweest. We blijven de Great Dividing Range oversteken. De bergen vinden we toch het mooiste rijden.
We gaan eerst door de zonnebloem velden en langs de paardenranches.
Overal jonge veulentjes. Er wordt hier goed gefokt. We doen de setlersroute naar Killarny. Een klein weggetje maar we komen maar een paar auto's tegen op die 80 km.
We gaan ook even bij de Queen Mary Falls kijken voor de lichamelijke oefening vandaag. En de afdaling en klim is weer welbesteed!  Mooie afgrond en watervallen.
We gaan de grens weer over met New South Wales dus de klok gaat een uur vooruit. En dan is het ineens erg laat. Voor mij dan, want Theo heeft deze tijd gewoon aangehouden al die weken. Haha.
De twee kilo stenen heb ik bij de waterval vergruisd en er zat zowaar 1 streepje opaal in. De mooiste kleur paars die ik ooit gezien heb. ( je moet wel met een vergrootglas kijken. Maar voor mij van grote emotionele waarde, denkend aan mijn teen die ik ook een keer aangetikt heb)
We gaan verder door bossen vol krekels. En even later vol Bellbirds. De temperatuur is weer opgelopen naar 39graden maar de zon zien we niet.
Door het uur tijdsverschil halen we Byron Bay niet en gaan we maar naar Casino. Dat is een stádje.
Zaterdag gaat Theo een gokje wagen in Sydney als ik ga shoppen. Dat wordt dan mijn eerste shopdag. Elke keer als ik naar kleren kijk zegt Theo Sydney. Ik liet het steeds hangen omdat ik verstond: t zit nie ( m.a.w. het ziet er niet uit) Haha dus ik heb nog niets voor volgende zomer.
We zijn gearriveerd in Casino. En een uur eerder dan ik gewend ben is het al tijd voor een vitamine B. Hier VB. Oftewel Victoria Bitter. Het is dus bier o'clock.