Dag 7 zondag 23-4-2017

23 april 2017 - Highland, Verenigd Koninkrijk

Goh. Zondag alweer.  Het gaat snel. Alweer een week geleden voor het laatst gebiljart en chinees gegeten! Dat kan echt niet vindt Theo en hij zoekt zich een ongeluk op sygic om er vanavond een te vinden. Ik heb al een paar nachten minder goed geslapen vanwege kramp in de rug als ik ga liggen s avonds. Vandaag heb ik het ook overdag in de auto. Vooral het compenseren in de bochten lokt een kramp uit. Maar stoelverwarming aan en regelmatig er uit en na het lopen gaat het wel weer even. Dus we stappen uit bij Loch Ness. Ik dacht echt dat de hype na de zeventiger jaren wel voorbij zou zijn maar nee, Nessie wordt nog steeds uitgemolken. Toch knap voor een prehistorische koe. Haha

We drinken Nessiecappucino in een Nessie hotel naast de Nessiewinkel. Het is goede koffie. Geen Nescafé dát dan weer niet. Daarna weer even door de graslanden en schapenweiden rijden. We zitten per ongeluk op de whiskey Malt route en de stokerijen wisselen we af met kastelen. Maar na de tour van gisteren weten we hoe het werkt en smaakt,dus de stokerijen laten we links liggen. We stoppen bij een countryfair. Aangezien we allebei niet weten wat het is gaan we kijken. Het is dus een kruising tussen een fancyfair en de Ikea. Nee, das een grapje. Het zijn lokale prullaria en etenswaren. Maar deze winkel is te groot en duur. Ik koop wel een echte Haggis ( jawel in schapenmaag) vacuüm verpakt en goed tot 2020. Dus ik heb nog tijd genoeg om moed te verzamelen om het op te eten. Verder rijden en even foto van het kasteel in  Brodie maken. Het is maar dat ik even kan lopen.

We hebben een paar binnenwegen over geslagen vanwege de bochtjes. Dus voor we het weten zijn we in Elgin. Hier besluiten we dat we een hotel nemen richting de Cair gorms bossen. Dit is een mooi natuurgebied lezen we.  We reserveren een landhuis :Tigh na Sgiath Country House Hotel.

Zeg maar klein kasteel aan de oevers van de rivier Spey. Nou das me ook wah!  Als we aankomen doet de heer des huizes de deur al open en heet ons welkom. Even in de huiskamer op de chesterfield bij de open haard inschrijven svp? What would you care for dinner?  Hij heeft ons geüpgrade zegt hij en op de kamer zien we wat hij bedoeld. Een hemelbed waar queen Victoria nog in geslapen zou kunnen hebben. Bloemetjes gordijnen en een jacuzzi met ingebouwde sfeerverlichting.

Een beetje over de top maar ik laat me niet kennen en doe maar een rokje aan bij het diner vanavond. Maar eerst ga ik naar mijn boudoir, een tijdje in het hete bad bubbelen. Een weldaad voor het ruggetje. Wat boffen we toch weer. Theo gaat voor het biertje in The Drawingroom. ( uitspreken met stiff upperlip). Het diner bij kaarslicht in het rokje wordt een beetje bedorven door de rugkrampen. Ik moet steeds even gaan staan. ( in mijn rokje)

Schaam me kapot!  Maar het is erg lekker. Na het eten ga ik meteen naar bed. Welterusten dus. Hopelijk is morgen de crisis voorbij. Jammer van dat hemelbed, lig ik hier als queen mom. In de Tijgerbalsem lucht en paracetamols te eten. Ach morgen weer een dag.

1. Menno:
    23 april 2017