Dag 5 vrijdag 21-4-2017

21 april 2017 - Bettyhill, Verenigd Koninkrijk

Dag 5 vrijdag 21-4-2017

de North Coast 500, ofwel Schotlands Route 66! Haha blijkt dat we er al steeds op zaten. Maar vandaag rijden we naar het noordoostelijkste puntje.

We hebben veel tijd en al een hotelletje geboekt dus de eerste stop is een tour door een whiskey destilleerderij in Glen Morangie. Om 11 uur. Met een proeverij aan het eind.

Dan nog maar het Dunrobin kasteel van de duke of Sutherland. Eigenlijk wilden we alleen koffie gaan drinken maar daar moest je al een kaartje voor kopen dus zijn we maar even rondgelopen.  Tot 1963 was dit bewoond en het gaf een mooie indruk hoe rijk de upperclass was door de tijden heen.

Daarna rijden we door geweldig mooie scenes en landschappen naar het noordelijkste puntje. Het lijkt wel of er overal kastelen staan maar ik verkijk me meestal op de schoorstenen. ( ook torentjes) Haha

Het puntje lijkt niet, zoals ik verwacht had, op het einde van de wereld. Er liggen nog een hoop eilanden en nog meer boortorens in zicht.

Een eilandje telt 6 huizen. Ja dan heb je echt een hekel aan de rest van de wereld lijkt me. En bij ruzie met de buren is de rijdende rechter ver weg! Nee dat lijkt me toch te afgelegen.

Hierna rijden langs de kliffen en diepe inhammen naar ons hotel in Bettyhill. We hebben een prachtige blik op zee en een klif en een strandje. Pfff we boffen weer.  En ook bijna heel de dag zon gehad hoewel het wel erg waait hier. Maar daar zijn het de hooglanden voor.

We gaan gezellig van het uitzicht genieten en eten. Maar eerst naar de bar. Voor een biertje en een cidertje. Ook heel lekker!