Dag 8 maandag 24-4-2017

24 april 2017 - Leuchars, Verenigd Koninkrijk

Heerlijk geslapen in het zachte hemelbedje. Mijn rugpijn is gezakt tot een zeurderig gevoel en af en toe een krampje. Gelukkig geen pers weeën meer. We volgen het malt whiskey trail weer door het midden van Cairngorm Mountains. Het weer is met zon begonnen maar later op de dag is sneeuw voorspeld.

We rijden langs de Glenlivit stokerij. Die naam ken ik wel van de whiskey. ( zal wel goedkope zijn voor in de irish koffie) Irish koffie in Schotland is,trouwens, koffie met baileys. En highlander koffie is met whiskey.

We rijden dus de bergen weer in. En het begint me toch te sneeuwen.

We komen langs Balmoral Castle. Hier overzomert Elisabeth 2 meestal. Maar het sneeuwt en we hebben zomerbanden. Dus slaan we dit over.  In Braermar schijnt even de zon, maar als we uitstappen voor het kasteel snijdt de koude wind door alles heen. Dus foto en hup terug op de warme stoel.

Verder naar de Spittel of Glenshee we zitten in de wolken dus geen uitzicht. We zien alleen schaduwen van hoge bergen. Jammer want ik denk dat het hier erg mooi is.

We zetten koers naar Perth door de sneeuwstorm.ineens schijnt de zon weer dus  koffie drinken in een pottery. We krijgen nieuwe tips in het Pottenbakkerswinkeltje en de plannen worden weer aangepast. We gaan naar Dundee. Langs de kust. Hopelijk vermijden we zo de sneeuw en zien we iets meer als mist. We komen door Angus( van de biefstuk)

Dan komen we per ongeluk in Glamis castle 1372. We doen de tour maar weer en deze was toch wel leerzaam. De leden van de koninklijke familie logeren hier nog af en toe. Maar de uitleg over alle clans ontgaat me volledig. Gelukkig heb ik een paar afleveringen van The Crown gezien. En braveheart en zo. Wat wel grappig is, zijn alle spookverhalen. Dus uitkijken na de grijze lady en het jongetje dat op een muurtje moest gaan zitten en dat vergeten is en iedereen nu laat struikelen. Na de tour gaan we weer verder en konen in Dundee. We zitten weer aan de kust. Aan de oostkant. En we hebben de highlands nu  verlaten. Bij ( lach niet) Pickletillum boeken we een hotel. Vandaag zitten we op een golfbaan. Maar het is te koud buiten en de ballen zouden zo weer terugvliegen door de wind. Dus zit er niets anders op dan naar de bar te gaan. Tja, iemand moet het doen. Haha.

1. Menno:
    24 april 2017
    Tsja.. nu is 't hier aangenaam met 15 a 16 graden : ))

Maar 't weertype wat jullie nu hebben hoort wel een beetje bij Schotland.. dus niksnie climate change ;-P
  2. Helma:
    24 april 2017
    Ja. 4 jaargetijden op een dag. Maar heeft zo zijn charme. Alleen geen rokjesweer. Snap er niks van dat ze dat hier allemaal gedragen hebben.