Dag 4 Zaterdag. 29 -10-16

29 oktober 2016 - Sal Rei, Kaapverdië

Na een slapeloos nachtje zijn we er weer vroeg bij. Het is vochtig en warm in de b&b A Paz. Niet dat ik klaag want ik ken landen waar het nu nat en koud is en dan kies ik toch liever het eerste. Sal Rei is aan het bouwen. Over een paar jaar staat het vol flats. Maar nu lijkt het een grote bouwput. Je ziet buiten de hoofdstraat veel armoedige wijkjes maar de mensen zijn vriendelijk en blij.
We besluiten na vannacht niet met de quad te gaan maar met een auto. Die is zo gevonden en vanuit de achterbak van de pick-up gaan we het zuiden van het eiland verkennen. We rijden eerst naar Rabil daar zijn de zandduinen. Niet zo dramatisch als ik had verwacht maar er is veel regen gevallen de laatste tijd dus dan springt de woestijn op groen. Maar wel een mooi gezicht. We glibberen met de auto door de zandduinen en dan stopt hij....... jawel hoor!
Were you from? Holland? Amsterdam? Nice people big heart en nu kaupen die beeldjes. Haha. Ik pingel en koop uiteindelijk maar een houten beeldje. Dat is erg Nice van mij. Maar wel de laatste keer neem ik me weer voor.
Dat lukt tot een half uur later als we stoppen om wat te drinken.
Ach de mensen zijn arm dus doe maar een magneetje.
We gaan uiteindelijk door een groen maar kaal landschap naar een prachtige kust. 18 km strand. Santa Monica Beach.
Erg mooi!  We zijn blij dat we zelf niet op de quad zijn gegaan. We rijden door droge rivierbeddingen en half afgebroken keienstraatjes.
Het waait hard dus gemangeld en gezandstraald komen we drie uur later weer in Salrei aan. Tijd voor een mojito.
In Salrei hebben we elke propper,die ons naar een souvenir winkeltje wilde lokken, beloofd dat we later terugkomen. Erg vervelend dat die mensen je herkennen dus met de nodige omwegen komen we bij de bar.
Het wordt een rustige zaterdagmiddag. Biertje, bietje mensen kijken en op zoek naar een onderkomen met warm water. In onze benb is het nogal warm en het water koud. De tegels glad en na het douchen levensgevaarlijk. Dus morgen zitten we voor minder wel luxer. ( tenminste dat hopen we ).
We relaxen wat af vandaag

1. Lies Gosens:
    29 oktober 2016
    Vanavond alles gelezen....... wat een mooie verhalen en mooie foto's.
  2. Lies Gosens:
    3 november 2016
    Weer bij gelezen. Wat een prachtige verhalen.
    Wij genieten weer met jullie mee !!!