Dag 3 woensdag 19-4-2017

19 april 2017 - Highland, Verenigd Koninkrijk

Om half 10 vertrekken we na boodschappen te hebben gedaan. We nemen wat binnenwegen richting Glasgow.

Af en toe iets té binnendoor zodat we bij een boer achter op het erf terecht komen en midden in Dumphries centrum.

Dan zijn we in Schotland. Herkenbaar aan het Teletubbies  landschap ( nog wel) , de schapen en de torentjes en kantelen.

In Kilmarnock gaan we voor koffie daarna proberen we Glasgow te vermijden en rijden langs Loch Lochmond af naar het noorden. Richting Crianlarich.  In Luss is het nog 18 graden en het is al 15:30 Heerlijk bofweer ! We zijn van de TomTom afgedwaald en inmiddels op plaatsen geweest waar nog nooit een nederlander is gekomen en of er een schot is geweest vragen we ons ook af. Dat is nog een beetje avontuurlijk hoewel erg omslachtig al dat draaien met die auto

Nog even naar de waterval van Arrochar dan de hooglanden in.

De wegen gaan hoger, hier en daar ligt nog een vlekje sneeuw. Het land wordt woester.  Van Teletubbie groen naar dor geel en moerasachtige hoogvlakte

Grote meren en hogere bergen. Het ziet er woest uit

Prachtig !  De watervallen zijn niet te tellen, maar van zo hoog valt het water dat je ze bijna niet ziet.

Dan komen we bij het veerbootje welk ons naar het hotel brengt. We zijn in Onich. Bij de Inn at Ardgour. We kijken uit op Loch Linnhe. Leuke bar die vol zit en lekker warm binnen. Buiten is het mistig geworden en een stuk kouder.

Nog even eten en een cidertje of pilsje Belhaven. En vanavond ga ik haggis proberen. Als ik morgen niks stuur is hij niet zo goed gevallen. Ben erg benieuwd. Morgen het verdict. !! Wat is deze dag snel omgevlogen!

1. Wim van Deursen:
    19 april 2017
    Ben benieuwd naar de haggis.
  2. Ron Peeters:
    20 april 2017
    Mooi land, slecht bier, heerlijke whisky. Geniet ervan.
    Haggis heerlijk.
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters: