Dag 4 donderdag 20-4-2017

20 april 2017 - Dingwall, Verenigd Koninkrijk

Om 7 uur al wakker. Niks overgehouden aan de Haggis gisteren het smaakte als een goed gekruide leberknödel. Oftewel beetje naar lever en beetje naar hachee. Heerlijk!!

Het is al 10 graden. Ik zie dat er in Geldrop moet worden gekrabd met -2 en heb toch wel wat leedvermaak. Maar dat duurt niet lang als ik de vooruitzichten zie. 4 dagen regen maar dat gaat de pret niet drukken hoewel we met deze mist Isle of skye over gaan slaan.  Waarschijnlijk is er geen of weinig uitzicht en de hotels die vrij zijn volgens trivago en booking zijn niet onder de €200 voor een nachtje. Dat heb ik er niet voor over.

We nemen dus het pontje weer terug en rijden richting fort William we rijden langs de hoogste berg in Schotland: Ben Nevis. Prachtig al die kleuren groen in de lente en overal bloeien gele bloemen.

Het is tijd voor kasteeltje kijken. En de keuze valt op Eilean Donan Castle uit de 14 de eeuw, herbouwd in de 20 ste eeuw vanaf ruïne daarna veelgebruikt in Hollywood films en Britse series

Mooi. Beetje efteling-achtig met hier en daar wat poppen. Maar de sfeer is er wel. Als ik stiekem een luikje opentrek staat er een groen masker achter. Schotse humor.

We gaan weer verder na de koffie en kijken waar TomTom ons brengt. De bergen en de wolken in zo te zien want het wordt ineens mistig en grijs.

We komen door Strathcarron waar het stoomtreintje (wat we vandaag eigenlijk hadden willen  doen omdat het de mooiste route van Europa is ) het eindstation heeft.

Nu hebben we de route zelf gereden en een kasteel gezien dus niks verloren.

We rijden over een heel smal weggetje naar Achnasheen

Het regent en dat maakt alles wat we zien nogal somber. Ineens hebben we de bestemming bereikt. Huh??? Lege straat?? Heb toch duidelijk het centrum aangegeven. Tja blijkt dit ook nog te kloppen. Dan maar verder richting Inverness de hoofdstad van de hooglanden. Hopelijk staan hier wel wat huizen. Onderweg pikken we nog een watervalletje mee. En dan vindt Theo het genoeg Haha. Bij Inverness draaien we om. Te groot die stad en we boeken een hotel in Dingwall want morgen gaan we de route 66 van Schotland doen. Oftewel de A 9. Door het oostelijke noorden. Het weer klaart smiddags weer op zodat het weer 15 graden wordt. Het was een hele mooie tocht vandaag. De inn die we hebben geboekt is erg goedkoop. Maar ik denk dat dat komt omdat je er geen pub en restaurant bij hebt. Als we aan komen lijkt het een bouwkeet. Aan de voorkant vuile gordijnen en ik denk nog aan een junk hol zoals je die wel eens op tv ziet.

Maar ze zijn aan het renoveren. We krijgen een spiksplinternieuwe kamer en ontbijt blijkt ook nog eens inbegrepen. The Waverly Inn is Het beste verblijf waar we tot nu toe hebben geslapen. Wat zijn we toch boffers. Prachtig weer. Nog niet een keer nat geworden van de regen en nu dit. We houden het hopelijk zo de rest van de week. Er is een tavern aan de andere kant van de straat maar daar zijn ze nog niet begonnen met de renovatie    Dat is wel hoog nodig. Maar het pilsje smaakt er niet minder om. En na een welverdiend biertje gaan we eten bij Victoria. Ook spic en span in de verf.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans seevens: