Dag 2 dinsdag 18-4-2017

18 april 2017 - Carlisle, Verenigd Koninkrijk

Zo , heerlijk geslapen en om half negen op voor het full english breakfast.

Nou dat was me een hoop. 4 worstjes 2 eieren twee stukken aardappelkroket witte bonen in tomatensaus, bacon en toast. Daar kunnen we de dag wel op vooruit. We kiezen voor de hoofdweg naar Schotland. Het is mooi weer wat nog mooier lijkt door de velden koolzaad die prachtig oplichten in het zonnetje.

De radio aan en ..... oh jee! Engeland in shock. Er komen nieuwe verkiezingen Dit wordt aangekondigd door de PM (May). Nu gaat het daar alleen maar over.

Engeland staat op zijn kop.

De snelweg wordt saai en we besluiten ergens koffie te drinken. Even binnendoor bij Newark, maar alles lijkt slaperig en gesloten. Dus schieten we na een uurtje weer de snelweg op voor koffie. Hier en daar zien we al een kasteeltje liggen maar eerst naar het noorden. Het is een lange ruk. 630 km naar Edinburg.

We gaan bij Dalton de A1 af en dan wordt het weer leuker. Meteen even bij een boerenmarkt gestopt voor de lokale lekkernijen. Wat fijn als je met eigen auto rijdt. Je kunt zoveel meenemen als je wilt. En voor zo een slagschip is dat errug veel. Maar ik hou me in. 4 potjes chutney is de buit.

Het is een stuk fijner rijden en natuurlijk is er veel meer te zien.

Intussen steken we door naar de andere kant van Engeland. Oeps! Ja de M1 hield er mee  op en blind de TomTom gevolgd. Nou ja dan gooien we de plannen maar om en beginnen we in Glasgow. Het rondje Schotland andersom is ook leuk, de windmolens draaien hier tenslotte ook andersom. We komen uit in Carlisle waar we een hotel boeken voor de avond.

De slogan is: The wall lies here.

Het is de Hadrianus muur, Die Rome van de Schotten moest scheiden. Enfin zoek maar op. Nu snap ik wel waar ze die stenen muurtjes om die schapenweien van af hebben gekeken.

Als ik aan het meisje van de receptie vraag waar die muur dan wel ligt. Krijg ik als antwoord " aan het einde van de parkeerplaats."  Ach ja die Engelse humor he! Maar ben toch even gaan kijken en het blijkt echt waar te zijn.

Zal dat mens wel gedacht hebben.......wat lacht dat mens nu??!?

Jammer ik vond het best een goeie grap.

Ik wilde nog even naar het kasteel wandelen maar dat is helaas gesloten. Ach dan maar een pilsje en een cider aan de bar. Waar het steeds gezelliger wordt

1. Peter Toonen Dekkers:
    18 april 2017
    Hoi Theo en Helma,
    Veel plezier en goed weer.