Dag 6 8/5/14 donderdag

8 mei 2014 - Sveti Stefan, Montenegro

We zijn gisteren in een superchic restaurant gaan eten. Aan de zee. Allemaal zeilbootjes binnen en een ober in pak met een rode sjerp.
En veel te veel want we dachten in zo een sjieke tent erg kleine porties te krijgen á la Nederland. Helaas waren het Limburgse boerenporties en eigenlijk zat ik na het voorgerecht al vol. Maar het was zo lekker dat ik toch maar heb volgehouden tot het toetje. Na deze 'grande boeuf' was het uitbuiken op het benkske.
En om half negen zijn we er weer. Vandaag is het dichtbewolkt. Jammer.
Onderweg naar Dubrovnik krijgen we de eerste regendruppels. Bij Radalj stoppen we even. We zijn in sinaasappel country. En overal staan stalletjes. We willen alleen twee sinaasappels kopen. Maar de man laat ons vanalles proeven. Twee appels, twee sinaasappels, een flesje olijfolie en een vijgenbrood later willen we weer gaan. Maar 'wait a minute'!  We krijgen er nog een paar pruimen en 'wait a minute'!  een zak aardbeien bij van de man. Heel vriendelijk.
Dan zijn we in Neum in Bosnië even snel naar het postkantoor voor postzegels. Helaas wordt het een hele expeditie door de nauwe straatjes. En dan zijn we weer aan de grens met Kroatië. Haha
We passeren Dubrovnik. En gaan op terras in de zon een soepje nuttigen in Zupa Dubrovaka. Gek dat je dan net zin in een soepje hebt bij die naam! Toch smaakt het niet naar dubro. En alweer even kroaatse zegels gehaald. Gelukkig lag dit keer het postkantoor naast het restaurant.
Een andere traditie op onze vakantie is ook weer in ere hersteld: Ik ben al een pijpje verloren en ik heb waarschijnlijk een keer met de verkeerde valuta betaald.(Blont )  Euro ipv Kuna. Natuurlijk zeggen ze dat niet want 1 Kuna is 13 eurocent.
Dat hebben we dan weer gehad. Dus kunnen we weer zonder kleerscheuren verder.
Tussen de coniferen bossen door naar Montenegro.
Bij Bijela moeten we met de veerboot oversteken. Geen straf vind ik. Het is inmiddels zonnig en 20 graden.
Om 16:00 leggen we aan bij hotel Adrovic. In Sveti Stefan En helemaal niet slecht.! Balkon met uitzicht op de Adeiatische zee en Budva. Kleren uit en het zonnetje in. Het is mij na een uur te warm. Theo heeft het al eerder opgegeven. Het is bier o'clock. Tenslotte is het donderdag.

1. Ilonka:
    8 mei 2014
    Hartstikke leuk om jullie avonturen zo te volgen. Veel plezier! Groetjes, Ilonka