Dag 10 Incarnacion Paraguay -Resistencia Argentinië. zaterdag. 28-10-17

28 oktober 2017 - Resistencia, Argentinië

Na de burgerlijke ongehoorzaamheid van vannacht( wij mogen niet in Paraguay komen met de auto )gaan we na het ontbijt weer snel terug de grens over.

Dat valt tegen. Als we Paraguay uit gaan zegt de douane dat we geen stempel hebben gekregen bij binnenkomst. Dat klopt de douane bij binnenkomst wuifde dat we door konden rijden.

Weten wij veel , we zijn dus doorgereden. Nu is er dus een probleem. Want die stempel hebben we niet. Hij vraagt of we nog terug komen en we zeggen nee. Dat opent de deur voor een toerist trap. En we krijgen een boete us$ 90 dollar moeten we betalen!   We reageren daarop dat dit wel erg vreemd is. Maar de mannen lijken ineens ook geen Spaans meer te verstaan en draaien wel wat bij want ik krijg ineens geen boete alleen Theo dus $ 45 door de window. Het was zo duidelijk oplichting maar ja , daar sta je dan met je koeterwaalsspaans En je burgerlijke ongehoorzaamheid. We hebben maar betaald     God straft onmiddellijk

Ik vraag nog om de rekening maar dan wordt er weer het volle bedrag in rekening gebracht.

De stempel voor binnenkomst blijkt later niet in het paspoort voor te komen. Hebben ze weer mooi verdiend aan die domme Hollanders.

Enfin. We hebben goedkoop overnacht dus dit kunnen we hebben. Maar koi geld is het wel!

Worden we aan de Argentijnse kant ook nog even doorgelicht maar daar zijn we zo klaar. Gelukkig weer terug in Argentinië. Toch een beetje relaxter.

We rijden weer door een natuurreservaat. Isteros iberia. Moerasgebied. Met veel kaaimannen en cappibara en vogels. Helaas zit de ingang aan de andere kant en aangezien dit het grootste moerasgebied van Zuid-Amerika is kunnen we er niet efkes naar toe rijden. Jammer.

We komen in het gebied van Gaucho Gil. Een outlaw en dief. Hij heeft ècht geleefd en was een soort Robin Hood. Stelen van de rijken en delen met de armen. Nu hebben ze van hem een heilige gemaakt. Overal langs de weg zie je kapellekes met rode vlaggen, lege flessen en tegeltjes met bedankt voor het vervullen van een wens. Is weer eens wat anders als er tot een boef gebeden wordt.

De weg is verder saai. Moeras , water, en niet te missen ; de paarden.

We zien een paar roadkills waar de gieren op af zijn gekomen en ik zie er ook een visarend bij als ik de foto terugkijk. Toch nog wat wildlife gezien. ( of eigenlijk niet gezien)

We komen te vroeg in Resistencia aan. Er staan hier honderden sculpturen in de stad. Een goed gelukt experiment om de kunst te bevorderen. En leuke kiekjes te maken.

Mooi maar we moeten een uur kapotslaan en het is siësta. Geen enkele kroeg is er te vinden of open. Dan maar op het trapje wachten.

Het is een mooi appartement en we blijven hier vanavond. Geen zin om weg te gaan. Even naar de supermarkt biertje halen en een biefstuk bij de slager. Even geen koeterwaalsspaans en even oponseigen.

Tot mañana.

1. Hans Houthuijzen:
    29 oktober 2017
    Al weer Border ervaring rijker, wel weer spannend haha.