Dag 1. 14-10-2019. Geldrop - Sens

14 oktober 2019 - Sens, Frankrijk

Om 10:00 vertrekken we. Naar Spanje deze keer. Een sentimental journey want we willen naar Castellar de la Frontera. Waar eens, in een donker verleden , onze motor werd gestolen.  Deze konden we een jaar later weer van de plaatselijke maffia terugkopen.

Ik ben daar een keer of 4 geweest zo’n 38 jaar geleden. Toen zaten er veel hippies en gevluchte mensen uit Oost-Duitsland. Maar ook mensen uit Maastricht die daar hun “zomerhuisje “ hadden voor ” zaken”

Maar vandaag gaan we eerst door Frankrijk.

Km 193000 staat op de teller. En we rijden richting Bordeaux.

Onze eerste stop is in Houffalize. In de Ardennen. We zitten lekker in het zonnetje en het is heerlijk weer. Koppie thee erbij. Mooi stadje aan de Ourthe.

Rond half twee etenstijd. Maar het restaurantje waar we binnengaan is net gesloten. Ook de Buffalo en het Galjoen zijn dicht, dus dat wordt een broodje bij een benzinepomp onder het varken.

Haha. Het zijn rare jongens die Fransozen.

Het is een mooie route maar niet snel. Ik vind dat helemaal niet erg. Er is veel te zien en Frankrijk via de peage hebben we al zo vaak gedaan.

We rijden naar Sens. Daar hebben we een kamer geboekt. Door het boerenplatteland.

Beetje heuvelachtig en heerlijk zonnetje. We rijden zo vanuit champagne ( toeristische route)  ,Bourgondië in (onder Parijs door)

Helaas zijn de druiven al geoogst dus er valt niks te pikken. De wijnranken zijn al in herfstkleuren gehuld. Een goeie Tip van Arno  om de snelweg een keer te vermijden.

De kleine dorpjes zien er verlaten uit, veel oude huisjes staan te koop of zijn onbewoonbaar. De wijnboerderijen doen het echter goed en de stadjes ook.

Ik vind die scheve en onderkomen huisjes wel mooi. Het heeft iets romantisch en ook iets van afzien en hard werken op het land.

We hebben een klein kamertje maar met alles erop en eraan. En in Noorwegen had je voor dit geld nog geen stapelbed buiten. Dus we zijn dik tevreden. Wel moe maar voor een eerste dag is het prima.

1. Hans Houthuijzen:
    14 oktober 2019
    Hallo, mooie routes weer en dat is nog maar het begin, ik ben overigens ook wel eens in houffalize geweest. Een zakelijke trip en ik moest Erica Terpstra vervoeren. Maar goed alvast een hele fijne vakantie en lekker genieten en blijf jullie volgen.
  2. Ilonka:
    14 oktober 2019
    Leuk dat jullie weer op pad zijn. Ik ga weer meegenieten van jullie avonturen. Heel veel plezier!
  3. Piet Swartjes:
    14 oktober 2019
    Fijne vakantie en geniet ervan.
  4. Annie van Hooff:
    14 oktober 2019
    Ja dat wordt weer genieten van jullie avontuur . Geniet ervan dan doen wij het ook .xx
  5. Gerrie:
    15 oktober 2019
    Geniet er van dan doen wij het ook, fijne vakantie samen
  6. Ines:
    15 oktober 2019
    Heerlijk uitstapje, genieten weer!!!!🍺🍷
  7. Menno:
    16 oktober 2019
    Vlakbij Houffalize ligt het plaatsje Achouffe.. daar komt het kaboutertjes-bier La Chouffe vandaan.. mmmm
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    16 oktober 2019
    Ja maar s morgens iets te vroeg voor la chouffe. Lol
  9. Menno:
    16 oktober 2019
    Wie zegt er iets over drinken.. ; )
  10. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Voor alles eigenlijk.....
  11. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    16 oktober 2019
    Ook voor kaboutertjes !!!
  12. Ivonne Heijlen.:
    17 oktober 2019
    Geniet er samen van!!
  13. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    17 oktober 2019
    Doen we Ivonne. Met volle teugen!