Dag 10. 23-10-2019. Albacete- Zuera

23 oktober 2019 - Zuera, Spanje

We rijden om 10:00 uur weg met een stralende zon in de rug. Voor ons weer een grijs luchtje maar we weten nog niet welke kant het opwaait.  In elk geval richting Zaragoza want we willen vrijdag in de Pyreneeën zitten voor een bergrit. :)

Nu rijden we door het graan en druivengebied. De druivenrassen staan er wat verpietert bij. Herfst is ingedaald.

We rijden via Cuenca. Een prachtige stad. Met een vesting op de berg. Op de brug staat het vol met Chinezen dus het is even wachten. Maar de volgende bus wacht alweer. Het is ook mooi dus iedereen wil een foto( net als ik). Het is 8 graden en het regent. Maar gelukkig hebben we goed uitzicht. Als we een half uur later terugkomen ( want we hebben weer eens een paar rotondes verkeerd genomen) is het kei mistig. Hebben wij even geluk gehad. Hahaha.

Na Cuenca rijden we een hobbit landschap in. In alle kleuren groen ( waarschijnlijk , als de zon zou schijnen) We rijden richting Teruel. Een mooie route door valleien en heuvels.

Als we langs een riviertje af rijden is het toch net alsof de zon schijnt. De felgele berkenbomen lijken licht te geven.

Dan gaan we weer de bergen in achter een vrachtwagen aan. Dat geeft me meteen een veilig gevoel, we kunnen hem namelijk niet voorbij en ik heb tijd om foto’s te knippen.

Veel leegstaande verlaten huizen. In kleine dorpjes. Half in de verg gebouwd af en toe.

De meeste zijn bouwval. Gewoon weggegaan en maar laten staan lijkt het.  Net als hier vroeger de karkassen van auto’s overal langs de weg te vinden waren.

Het lijkt wel een beetje op Australië met die rode aarde en gele riviertjes.

Dan, om 4 uur krijgen we een zonnetje. Maar dan zijn we uit het mooiste gebied. ( de ruigste bergen van de dag). We hebben een slaapplaats gevonden. Hopelijk met goeie WiFi want T. Wil voetballen kijken vanavond.

Hij heeft goed gekozen want we zitten zo ver uit het centrum van Zaragoza , dat van shoppen geen sprake is.

Gelukkig heb ik een verhaaltje te schrijven ,wat foto’s te uploaden en wat te lezen.

Bij Zaragoza wordt alles weer kaal en woestijnachtig. Met kale bergen , windmolens en fabrieken. Het is niet allemaal even prachtig. Maar het heeft wel wat. Beetje “game of thrones” gevoel met windmolens i.p.v. draken. La Mancha is geweest. We zitten nu in Catalonië.

Het gesprek van de dag gaat hier over de herbegrafenis van Franco, morgen. De meningen zijn verdeeld. Zowel over de verhuizing als over de dictator. Wij gaan er in elk geval niet naar toe.

We zitten het goedkoopst en het gezelligst tot nu toe in Zuera , hostal las Galias. Vanavond hopelijk nog lekker eten

1. Hans Houthuijzen:
    23 oktober 2019
    ‘Twas wie un skon verhaaltje 👍👌
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Haha zit je al bij de Mixx ? Hahaha
  3. Hans Houthuijzen:
    23 oktober 2019
    Nee die zijn dicht op woensdag.
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    Ja ik ben ôk vant patje
  5. Wim van Deursen:
    23 oktober 2019
    Hoi Helma en Theo, jammer dat het einde alweer naderd. Voor jullie natuurlijk maar ook voor ons. Want dan moeten we die mooie verhalen en prachtige foto's weer missen.
    Ik heb er weer van genoten.
    Ik wens jullie nog een paar hele fijne dagen toe, en als ik eerlijk moet zijn vind ik het toch ook wel fijn als jullie weer bij ons terug zijn.

Groetjes.
  6. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    23 oktober 2019
    Bedankt Wim. Leuk dat je hebt meegenoten!
  7. Annie van Hooff:
    23 oktober 2019
    Nou ik vind het geweldig , allemaal die plaatsnamen nooit van gehoord ... Ha ha .. Moet ik ook zeggen dat ik nog nooit in Spanje ben geweest ... Denk ook niet dat ik er ooit zal komen . Maar hier heb ik in ieder geval van genoten .... Nog een goede reis verder ....gr
  8. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    23 oktober 2019
    Ik moet zeggen dat ik van sommige plaatsnamen ook nog nooit gehoord heb. ( en ik denk veel Spanjaarden met mij). Maar of dat komt doordat de TomTom het beter weet dan T ( of andersom) of dat we steeds de verkeerde instructies krijgen op de rotonde. Dáár ben ik nog niet achter ! 😂
  9. Johanna Hendrina Francisca Hebing:
    23 oktober 2019
    Het blijft spannend bij jullie. Spannende wegen zeer aparte hostels pech met het weer wat eten we vandaag? Maar leuke ervaringen en alles zeer leuk geschreven. Het was tot nu toe weer een leuke vakantie voor ons en voor jullie 👍😍
    Nog lekker genieten❤
  10. Annie van Hooff:
    24 oktober 2019
    Hoi Helma , ze beginnen wel allebei met een T ,en dat samen tja . Maar bij ons krijgt toch meestal Tom Tom de schuld . Gelukkig .. Kaart lezen is ook niet mijn sterkste kant . Ge zout er echtscheiding van krijgen ha ha .
  11. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    24 oktober 2019
    Ja ik heb Tom Tom al gehad en Waze en google maps met de schuld geven. Maar hoeveel apps moet je downloaden om de schuld te kunnen geven? Het geheugen van mijn telefoon staat er vol van! Maar ze weten het allemaal niet zo goed als ..... 😂😂😂😂