Dag 9. 22-10-2019. Granada -Albacete

22 oktober 2019 - Urbanización el Trigal, Spanje

We hebben wat pech met het weer. Vandaag hooguit 13 graden en regen. En over twee dagen is het hier weer 26 graden. Enfin niks aan te doen. We rijden volgens mij met het koude front mee. Ik ben vroeg wakker dus kan ik alvast kijken wat we kunnen gaan doen. Ergens...... binnen.......

Ik zou graag de kathedraal van binnen willen zien. Het Alhambra is niet te doen. Dat moet je vantevoren allemaal regelen en dat doen we nooit. Bovendien is het lastig om in de stad te manoeuvreren en erg druk. We gaan op zoek naar minder bekende plekken.

Eerst, tegen beter weten in, nog even naar de Hiëronymus Kapel. Maar snel een foto van de buitenkant gemaakt. ( voor mijn broer)

We gaan weer de natuur in, ondanks het weer. Maar dan begint het te regenen en besluiten we maar een indoor activiteit te gaan doen. Beetje cultuur en iets leerzaams.  En waar kunnen ze hier meer over weten dan over ... jawel. olijven! En de olie. We dachten gisteren al een overkill aan olijfbomen te hebben gezien, maar vandaag gaat er nog een schepje bovenop

Het restaurant waar we ons ontbijt nuttigen voldoet ook niet aan onze verwachting. Haha. T knapt helemaal af op een plastic verzegeld cupje olijfolie bij zijn broodje ham. Dat zou toch anders moeten kunnen in deze streek.

En dan moeten we ook nog racen!  Even niet aan de siësta tijden gedacht en ik zie dat het museum sluit om 13:30. Als we het niet halen moeten we tot 16:30 wachten voor het weer open gaat. We halen het net. Nu begrijp ik waar die , ietwat, zurige geur vandaan komt.

Het zit al de hele tijd in mijn neus, maar dat zijn de miljarden olijven die hier overal hangen.

Je kunt mij ( of anders T) dus straks alles vragen over olijven en olie. Maar de eyeopener voor mij was toch wel dat zwarte en groene olijven precies hetzelfde zijn. Alleen zijn de zwarte rijper. Nooit geweten!

Enfin nog even wat olie en pasta in het winkeltje gescoord ( voor de club) en weer door.

Richting Albacete. En dan zitten we ineens in La Mancha. Don Quichot en Sancho Panza voelen we ons. Na bijna twee dagen door de olijven te hebben gereden. Niet zo saai als de rietsuiker in Australië maar wel veel van hetzelfde. Gelukkig hadden we de bergen nog.

We zijn al weer wat noordelijker en de herfstkleuren spatten er weer uit. We vinden een hostal naast de weg en het is goed geweest voor vandaag. 9 graden en grijs( met zwarte bergen op de achtergrond.) Tja bruin worden we niet. Maar dat is er na een week Nederland toch weer af. En de routes zijn erg mooi en afwisselend. De mensen zijn hier superaardig als je probeert een beetje Spaans te praten.

In ons hostal is alles aanwezig. Een restaurant , winkel en bar. En daar gaan we nu even relaxen. Lekker warm!

1. Piet Swartjes:
    22 oktober 2019
    ik wens jullie nog een fijne dagen, Geniet ervan
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    22 oktober 2019
    Dankjewel voor alle leuke reacties Piet!
  3. Hans:
    Hee H & T

Leef je wat betreft datum een dag vooruit, hier is het vandaag de 22ste, maar het verhaal was weer eens fantastisch. 👌😜
  4. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    22 oktober 2019
    Ja de tijd vliegt hier. Haha bedankt ik pas het even aan
  5. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    22 oktober 2019
    Hebben we nog een dag langer jippie
  6. Ilonka:
    22 oktober 2019
    We genieten hier weer van alle verhalen. Veel plezier nog. Hoe lang duurt de reis deze keer?
  7. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    22 oktober 2019
    Voor mij tot volgend jaar. Haha. Nee hoor zondag zijn we weer thuis. Dit was even een tussendoortje voor ik mijn nieuwe job begin. Dan moet ik weer vakantie dagen opbouwen. Haha ( of sparen bedoel ik eigenlijk )
  8. Ilonka:
    22 oktober 2019
    :-) Oké. Eerst nog maar even lekker genieten.
  9. Ron Peeters:
    23 oktober 2019
    Hyronimus bedankt je even voor de foto van de kapel. Wat die man met sigaar op de gevel er mee te maken heeft weet ik even niet :)
  10. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    23 oktober 2019