Dag 3 Buenos Aires 21-10-2017 zaterdag

21 oktober 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Gisteren onze eerste Argentijnse biefstuk verorberd en biertjes gedronken. Na het happy hour met een paar Mojito gingen al vroeg de luiken dicht en hebben we heerlijk geslapen.

Vanmorgen was het weer vroeg dag en gingen we de stad verkennen. Eerst naar de haven. Het is nog een fris windje maar het zonnetje schijnt en als we tussen alle bouwwerkzaamheden door aankomen zien we een paar oude Spaanse fregatten liggen. Ze steken fel af tegen de futuristische gebouwen die er achter liggen op een nieuw project waar een paar architecten helemaal wild zijn gegaan.  We zien de vrouwenbrug die zijn naam dankt aan het feit dat het lijkt op een opgestoken been van een tangodanseres. Maar Theo vindt het net de zwaan van rotjeknor.

Dan naar plaza de MAYO waar de dwaze moeders vroeger stonden. Daar zijn nog dagelijks protesten tegen van alles en nog wat. Vandaag staat de straat vol met politie ME en ambulances. Beetje groots ingezet voor die 15 mensen die staan te scanderen.

Er staat ook een ambulance voorwaardenscheppend voor het rosé paleis van Perón. Het kleurigste gebouw in de hele stad. Maar niet het mooiste.

Overal zie je mooie grijze jugendstil gebouwen. Veel er van met grote gietijzeren deuren.

En heel veel protserige standbeelden. Erg indrukwekkend. Maar dan is het tijd voor koffie en zitten.

Hierna proberen we de metro nog even maar we worden voor een kaartje van het kastje naar de muur gestuurd dus lopen we verder.

In de grote winkelstraat hoor je om de paar meter “Gambio, Gambio” roepen. De wisselkoers is een stuk beter op straat als bij de bank maar we hebben geen dollars dus wordt het na de 100ste keer redelijk irritant.

Dan is het bier o’clock en ja daar krijg je zware benen van dus kuieren we maar weer naar ons appartementje. Lekker even liggen en lezen. Morgen kunnen we de stad gelukkig verlaten. Het is niet aan ons besteed die mensenmassa en stenen. En de hele tijd opletten dat je niet gerold wordt. Dit terwijl het best een mooie stad is. We zien maar weinig mensen langs de straten liggen. Ook weinig mensen bedelen. Ze staan wel bij de stoplichten te jongleren met een paar tennis ballen om wat geld. Maar net als in Eindhoven iedereen aanspreken en handje ophouden zie je hier niet.

Dus morgen gaan we op pad. Het volgende hotel is geboekt want internet is niet echt betrouwbaar hier. We gaan naar het noorden. Lekker warm daar....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade