18/09/13 Valencia dag 2

18 september 2013 - Valencia, Spanje

Na een nachtje boxen met de buurvrouw. Die haar tennisarm regelmatig moest strekken en liefst op mijn lijf liet neerdalen om acht uur opgestaan. We gaan bij de bakker aan de overkant ontbijten alleen wachten tot de lift sluit duurt zo lang dat er een paar maar met de trap gaan. Als het liftje wat leger is geworden valt ons op dat we helemaal zijn vergeten op het knopje te drukken. Haha. De toon voor de dag is weer gezet. Het ontbijt bestaat uit koffie en een donut. Naar Spaans gebruik begint men zoet. Daarna op de hop on hop off bus naar de haven en de zee. De hele bus hadden we voor ons zelf. Op een paniekmomentje na verliep de reis rustig. Het moment werd veroorzaakt door een van ons die begon te roepen dat het ging regenen. Gelukkig bleken we naast een fontein te staan en waaiden de druppeltjes alleen onze kant op. Niks aan de hand, rust hersteld.
W e kwamen ( per ongeluk ) bij het beste paella restaurant van Valencia terecht waar " el quappo". De knappe kok zijn uiterste best voor ons deed.
De ober was wat overdreven. Manuel Romero. Oftewel rozemarijn. Maar het was heerlijk. Terug naar de oude stad voor een andere route. Maar eerst aan de VW. Want die hadden ze niet op het strand. Daarna de andere route. Eerst een verkeerde bus genomen sorry chauffeur!! gelukkig mochten we er bij het volgende stoplicht gewoon uit. Helaas moesten we toen het hele stuk nog een keer lopen. Een uur lekker bovenin de bus gezeten en rondgekeken. Daar krijg je dus weer erge dorst van. Dus....om half zeven even naar het apartementje en aan de aqua de Valencia. Telefoon opladen en weer inchecken voor morgen. Allemaal opfrissen en weer eten. Gelukkig zijn we nog even een kerk ingelopen zodat we ook iets cultureels gedaan hebben. Je zou je anders nog schuldig gaan voelen omdat het alleen maar over het eten en drinken zou gaan. Morgen verder.