17/09/13 Valencia deel dag 1/1

17 september 2013 - Valencia, Spanje

Dag 1 deel 1 Valencia DDAB
Over twee uur vertrekken we. Ik dacht slim te zijn en om 20:00 uur te gaan slapen werd al om 0:00 wakker en de rest van de nacht wakker gelegen. Om vier uur weer in de benen , douchen en nog een keer checken of ik alles heb. Theo brengt ons naar Eindhoven en om 7 uur zijn we los. Precies twee uur later landen we in 24 graden en in de zon Valencia.
We worden door ( hoe kan het anders ) PACO opgehaald en naar ons apartementje gebracht. Het blijkt een echt penthouse te zijn met twee balkons een huiskamer en een leefkeuken! Mooi op de rioollucht beneden in de gang na. Maar gelukkig zitten we op de vierde etage.
Victoria de gastvrouw legt ons alles uit en tekent de bezienswaardigheden in op een kaart. ( die we halverwege de wandeling weer verliezen). Dan gaan we op pad. Met hindernissen. De een krijgt de sleutel niet meer uit de deur, de ander telefoon al kwijt. En dan zijn we zover. We gaan de oude stad bekijken. En natuurlijk iets drinken en eten. En in de geboortestad van de paella wordt dat ook ons eerste maal. Valencia heeft ook een eigen watertje. Aqua de Valencia. Dat smaakt naar meer !! En je kunt nog eens thuiskomen en zeggen dat je alleen aqua hebt gedronken. ( als je dat nog kunt zeggen want het bestaat uit cava, sinaasappelsap, wodka, gin en suiker) na twee glazen voelde ik hem al zitten maar dat kwam natuurlijk door het gebrek aan slaap. Om drie uur terug op de stek. De andere gaan even boodschappen dien maar ik voeg me naar de aard van het volk. Het is tijd voor siësta.