Dag 7 dinsdag 01-11-16

1 november 2016 - Praia, Kaapverdië

De eerste week is omgevlogen. En vandaag is het Allerheiligen dus een feestdag in dit super katholieke land.
We gaan weer op ontdekkingsreis naar de oude stad. De eerste nederzetting van Portugal en de wieg van de slavenhandel. Ben benieuwd .....
Het is prachtig. Kan niet anders zeggen. Een groen eiland met raar gevormde bergen. We gaan een oud fort bekijken. En naar het oude stadje. Angelo de jongen die ons rondrijdt vindt het wel grappig als we in het fransspaansengelshandenenvoetenwerk communiceren.
Gelukkig lijken veel Spaanse woorden op het Portugees alleen waar de Spanjaard lispelt spreekt de Portugees sj zonder speeksel. En dat is voor ons nog het moeilijkste.
De weg is overal goed begaanbaar en net nieuw aangelegd. Na Cidade Vehla ( oude stad) gaan we naar het strand in Sao Fran. Helaas is daar alles gesloten. Ook de markt in Praia is dicht. Tja Allerheiligen.....
Dan maar wat eten bij  Ipanema. Een salade anders groei ik dicht. Dat Visdieet helpt totaal niet! Maar de sla is ook heerlijk!  Kan ik vanavond lekker een toetje pakken Haha
Na de dagelijkse douche even een zonsondergangetje pikken op het terras onder het genot van een mojito. ( daar gaat mijn toetje).
We hebben besloten niet naar Fogo te gaan. Het is een vulkaan in zee. Niet meer en niet minder. Er is een dorpje en de rest is vulkaan. Steen en as. We moeten met de boot want vliegen gaat niet. En die gaat pas over 4 dagen terug. Dus gaan we niet doen.  Meteen een reden om nog een keer terug te gaan om de "vergeten" eilanden te zien.
We vragen Angelo om ons morgen over het hele eiland te rijden en dat is zo geregeld!!
En nu gaan we even dineren. Anders kan ik het niet noemen. Aan de zee ....romantisch...kaarslicht en lekker eten. Heb ik Theo nog niet eens genoemd. Haha.
Tot morgen.