Dag 11. 24-10-2019. Zuera- La Seu d’Urgell

24 oktober 2019 - La Seu d'Urgell, Spanje

Jammer dat Ajax heeft verloren, en dat T er pas na een appje van Hans achter kwam dat de wedstrijd niet om 9 uur begon, maar al om 7. Hij had nog net de tijd om het verliezend doelpunt te zien en daarna moest er nog gegeten worden.

En toen zelfs dat ook nog een beetje tegenviel zijn we maar gaan slapen. Aan de andere kant ; ik heb goed gegeten en een rustig nachtje gehad :)

Vandaag gaan we langzamerhand naar huis. Eerst morgen nog de bergrit door de Pyreneeën. De planning van vandaag  ( die elk moment veranderd) : rustig aan door het platte land richting Berga.

We drinken eerst een bakkie in ons hostal. Een drukte van belang. Het hele dorp komt hier de krant lezen en de komende dag bespreken. ( alleen de mannen bedoel ik dan)

Op weg naar Lleida zien we het ene kasteel na het andere. Het stikt er van. Dit wordt dus een torentjes en kantelen-dag qua foto’ s.

Dan een tijdje aan de linkerkant ; de uitlopers van de Pyreneeën en rechts de wetlands waar de rijst voor paella wordt verbouwd.

Even een flinke partij boodschappen doen, dan hebben we dat ook gehad. Maar thuis smaakt de paella toch altijd anders dan hier. Zeker die van mij  haha  maar de pan heb ik er nu wel voor

Enfin het is een dagje snelweg geworden. In de zin van snel weg. Het is toch allemaal wat verder dan we denken dus doen we vandaag al een stukje pyrenee.

En het is prachtig. De bergen zijn altijd al favoriet bij mij, maar nu in het zonnetje met die kleuren en dat woeste van die stenen. Helaas niet te vatten, en moeten jullie het zelf maar eens bekijken. De foto’s zijn maar een klein deel en doen de natuur geen eer aan.

We boeken een hotel ( ja een écht hotel) in La Seu d’ Urgell. Hotel Glorieta. Maar het wordt weer bijna onze ondergang. Pfff volgende vakantie gewoon weer kaartlezen voor mij. Of met de Alto. Lol. Elke keer komen we uit bij een kasteel dorp , bij die kleine weggetjes waar je niet meer terug kunt en de volgende bocht niet zal halen.  Door Google maps deze keer omdat we Waze niet meer vertrouwden. Nou dat durfden we dus niet aan en het duurde een uur voordat we een alternatieve route hadden gevonden.

Maar dan heb je ook wat! Een prachtig Catalaans huis met uitzicht op een rivier en de bergen vanaf het balkon. Gratis ontbijt,en vanavond echt Catalaans diner.  Wat een oudejaarsavond gaat dat worden. Ik heb er zin an!!