Dag 24 San Antonio de Areco -La Plata Zaterdag . 11-11-17

11 november 2017 - La Plata, Argentinië

Sint Maarten vandaag, Carnaval is weer begonnen en we missen niks!

Vandaag gaan we naar zee. Maar eerst nog even naar het gaucho museum en de rodeo.

Ik heb nog nooit zoveel paarden gezien. Ook niet op de races in Australië. OMG!! Overal waar je kijkt zijn ze. Af en toe op kleur gerangschikt. Sommige wild en deze worden straks op de rodeo bereden. Zoals gezegd heb ik niet veel met paarden maar Rodeo vind ik dan wel weer zielig. Ze slaan die dieren écht!

En het is levensgevaarlijk. Ik vind het pas leuk als de berijder eraf is gedonderd en het paard in een noodgang naar zijn maatjes rent.

Maar de mensen die kijken zijn wild enthousiast. Jammer dat we de grote finale niet mee kunnen maken als ze al die paarden de wei op jagen en erop en eraf springen en hun rijvaardigheden laten zien. Alleen die bokkende paarden geeft toch een vertekend beeld. Maar als ze rennen zijn ze prachtig en ik ben een beetje om , wat paarden betreft. Er is ook een markt bij maar dat is louter paarden spul. En af en toe een gebreide poncho. Als ik met een vrouw sta te praten krijg ik het patroon. Haha. Een rechthoekige lap met een gat er in!  Leuk!

Om drie uur zitten we weer op de weg! Snelweg want we moeten voor het donker binnen zijn en nog door Buenos Aires heen.

Blijkt La Plata helemaal geen strand te hebben!  Enfin morgen nog een kans

Na een helse tocht door Buenos Aires. Waarbij we voorbij een auto moeten rijden die op zijn kop ligt. ( het is te gevaarlijk om te stoppen met dat gek verkeer!)

Ik ben er nog steeds niet goed van dat we niet konden helpen. Maar het gaat gewoon niet.

Ze rijden als gekken in de stad. Voor T is dit de meest enerverende tocht in de hele vakantie. Iets verderop staat een andere wagen stil en zitten er mensen op de vangrail te bellen. Waarschijnlijk de medeveroorzakers. We komen uiteindelijk ook aan zee. Nou zeg maar een vuilnisbelt. Waar mensen aan het vissen zijn. Of eigenlijk zijn ze de vissen uit het net aan het halen en terug aan het gooien de zee in. ( waarschijnlijk hadden ze er al genoeg voor de barbecue of waren die vissen niet lekker genoeg ). Ineens komt er een man een zwarte vis laten zien. De anderen lijken er bang van te zijn. Het is een rare, vieze vis met een kop aan de onderkant. Leek op een mensenmond. Heel eng.

We rijden door naar La Plata. We komen terecht naast het ziekenhuis. Maar hadden er net zo goed in kunnen liggen zo clean en wit als de kamer is.

We hebben de zee gezien. Al onze wensen zijn vervuld deze reis. Maar morgen gaan we weer het land in. Mar del Plata is te ver weg en zo te zien de enige kustplaats waar je niet op een vuilnishoop zit. Dus we gaan gewoon maar even naar een spa. Ook gezellig!