Dag 15 donderdag 10-1-2019 Quy Nha Trang -Phan Thiet

10 januari 2019 - Phan Thiet, Vietnam

Om 8 uur zitten we weer in de bus. De BBQ gisteren was echt in een modderig buurtje en op plastic stoelen. Heel lekker en helemaal goed. Erg gezellig ook. Na een afzakkertje ( of twee) in het Hotel lagen we er weer op tijd in.

We gaan eerst naar een enorm wit boedha beeld kijken. En naar een boeddhistische tempel. Ook een liggende boedha.

Het is een groot Complex en veel trappen op. Enfin de ochtendgymnastiek hebben we weer gehad.

Daarna les van René over boeddhisme in de bus.

We rijden verder door stuifzandduinen. In de verte liggen nog wat bergen en aan de linkerkant af en toe een lagune.

We stoppen voor koffie bij een vogelnesten kweker.

Een soort rots van beton met gaatjes waar de zwaluwen in nestelen. Helaas is er niemand thuis want zwaluwen vliegen overdag uit. Maar de koffie was wel lekker. En de zwaluwnest cake durfde ik niet te proberen. Was ook wat duur want die koste meer als 1 miljoen dong.

Weer in de bus. Liem les over de familietradities in Vietnam. Ouders zorgen voor kinderen tot 18 jaar. Dan zijn ze afgestudeerd en worden de rollen omgedraaid. Oudste zoon gaat werken, jongste zoon blijft thuis bij de ouders wonen, dochters trouwen en nemen de schoonouders er bij in huis. En altijd worden de voorouders geëerd, die mogen met elk feestje meedoen.

Om twaalf uur gaan we hotpot eten. Lekkere soep en rijst vlees in sojasaus ,friet en zeevruchten.Hartstikke vers ,zien we later op de rotsen,want de krabben lopen zowat zelf de keuken binnen vanaf de zee.

Verder naar de zandduinen. Voor insiders: st jansberg in het kwadraat en dan zonder Well. Mooi. Met een beetje fantasie is het net de Sahara en wat minder fantasie is het het strand van Playa des Ingles.

Mooi geel zand met hier en daar een stukje steenkool erin. Ook rood en wit zand maar ik vond 1 heuvel oplopen genoeg dus dat heb ik alleen vanuit de bus gezien.

Volgens René maken ze hier de beste vissaus. Maar ze verkopen het niet. Alleen in het dorp kun je het kopen. Daar zijn we morgen de hele dag.

Dan volgt een wandeling al wadend door een riviertje.

Met prachtige Zandsculpturen ( natuurlijke) langs de kant.

Nog even met een mooie groene slang op de foto omdat die zo mooi bij mijn outfit paste. En ginne schrik. De waterval was ook wel mooi maar we hebben al zoveel moois gezien dat we een beetje blasé geworden zijn.

We zijn allebei ook wat suf van de lange rit. Maar als we bij het hotel aankomen is het happy hour. En morgen kunnen we uitslapen want we blijven twee nachten in dit resort.  Het weer is gelukkig op tropisch Niveau gekomen. Dus morgen snorkelen als ik tussen die kitesurfers door kan komen. Nu is het tijd voor een biertje. Dus morgen meer......En lekker geen wakeupcall.

1. Piet Swartjes:
    10 januari 2019
    Geweldig wat jullie allemaal zien en zo genieten
  2. Hans Houthuijzen:
    10 januari 2019
    Wat een mooie verhalen weer Helma & Theo, of dat je er zelf aanwezig bent.
    Ga zo door en geniet er samen nog van.