Dag 6 zaterdag 22-4-2017

22 april 2017 - Ullapool, Verenigd Koninkrijk

Vandaag rijden we via Durness, Scourie en Ullapool.

Het is precies het Schotland zoals ik me had voorgesteld. Veel wind, wolken en ruige landschappen. Bergen in de mist en hier en daar een koe of schaap op de weg. Of een hele kudde ineens. We nemen elke afslag of d-tour van de route. Prachtige zeegezichten en landschappen. Maar alles is bruin en zwart hier in het noorden. De lente moet nog beginnen. Maar even later begint het zonnetje weer te schijnen en blijken er nog groene plekken genoeg te zijn. Dit is veruit de mooiste route tot nu toe. We stoppen bij de Smoo Cave in Durness. Daar ga ik even naar beneden voor wat speleontologie. Het is stijl en recht omlaag maar een prachtige grot. De grootste helft is door de zee in de steen gebeukt en daarachter een klein grotje door een zoetwater waterval gevormd. Apart!

Met het gevaar door de vele meeuwen,die hier broeden, op mijn kop gescheten te worden klauter ik weer omhoog. Het is tijd voor een kop warme chocolademelk in de plaatselijke fabriek. Cocoa Mountain. Heel zoet en lekker warm.

We rijden door naar Ullapool door weggetjes die eigenlijk af en toe nog te smal zijn voor een auto. Maar er zijn overal verbredingen zodat je elkaar voorbij kunt. Soms moet je daarvoor wel een stukje terug maar meestal lukt het wel en de Engelsen zijn O zo beleefd. Er wordt niet een keer getoeterd en iedereen zwaait en mimes Thank you in het voorbijgaan. Zoals ik al gezegd heb een prachtige route en na een overkill aan natuurschoon krijgen we om half 4 de eerste bui. Het duurt maar even maar is duidelijk een teken dat we moeten aanleggen. We kiezen voor Ullapool. En een goede keus. Uitzicht op de haven en live muziek vanavond. Het is zaterdag en bier o'clock.

1. Gerrie:
    Proost. Geniet er van
  2. Menno:
    22 april 2017
    Indrukwekkend land en reisverhaal, ik lees 't aandachtig omdat ik in de zomer van plan ben er op de motor een rondreis te maken (na de Ulster Grand Prix in Noord Ierland)
    Mooie foto's ook
  3. Helma:
    22 april 2017
    Hee Menno. De route die we vandaag hebben gedaan is veruit de mooiste ! het noordwesten van de north coast 500 route en dan alle d tours. Met een motor goed te doen en lekker veel bochies!